وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

والدین معمولاً ابتدا علائم هموروئید را در کودکان را خودشان مشاهده می کنند. پزشک معمولا می تواند طی یک بررسی ساده به راحتی هموروئید را تشخیص دهد.

در صورت مشکوک شدن به هموروئید داخلی، پزشک ممکن است نیاز به انجام معاینه دیجیتال رکتوم (DRE) داشته باشد. دکتر کودک شما یک انگشت دستکش دار و روغن کاری شده را به آرامی وارد مقعد او می کند تا هموروئید یا سایر ناهنجاری ها را در این ناحیه بررسی کند.

اگر کودک شما خونریزی مقعدی بدون علت مشخصی مانند هموروئید داشته باشد، ممکن است نیاز به کولونوسکوپی داشته باشد. در طول کولونوسکوپی، معمولا کودک طی مدت بسیار کوتاهی بیهوش می شود. پزشک یک آندوسکوپ (لوله نازک و منعطف با یک دوربین فیلمبرداری در یک طرف) را وارد رکتوم آنها می کند. این لوله؛ رکتوم، روده بزرگ و روده کوچک را بررسی می کند.

از آنجایی که بواسیر در کودکان غیرمعمول است، پزشک سعی می کند مشخص کند که آیا سایر مسائل می توانند باعث علائم شوند یا خیر. شرایط زیر اغلب با هموروئید در نوزادان اشتباه گرفته می شوند:

  • شقاق مقعد: ترک یا پارگی در پوست مقعد می‌تواند منجر به خون یا درد در حین حرکات روده شود. شقاق مقعدی زمانی ایجاد می شود که نوزادان شروع به دفع حرکات روده بزرگتر و سفت تر می کنند که طی آن مقعد کشیده می شود.
  • زگیل مقعد: زگیل تناسلی معمولاً نتیجه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. نوزادان می توانند از طریق تماس با فردی که به این ویروس مبتلا است، به زگیل مبتلا شوند یا از مادر آلوده خود آن را دریافت کنند.
  • پولیپ رکتوم: رشد غیرطبیعی سلول ها در رکتوم معمولاً بی ضرر هستند. پولیپ ها می توانند صاف یا برجسته باشند. بسیار نادر است که پولیپ رکتوم در کودکان سرطانی باشد.
  • تگ های پوستی (آکروکوردون): تگ های پوستی زائده های کوچک و غیرسرطانی پوستی هستند. آنها شبیه فلپ ها یا برآمدگی های کوچک هستند.

درمان خانگی و کنترل بواسیر یا هموروئید در کودکان

برای درمان بواسیر در کودکان استفاده از روش های تهاجمی مانند جراحی توصیه نمی شود، بلکه در اغلب موارد برای درمان این عارضه در اطفال استفاده از درمان های خانگی توصیه می شود. برخی از راهکارهای مناسب برای درمان بواسیر در کودکان به این شرح است :

  • مصرف غذاهای پر فیبر مانند انواع میوه ها و سبزیجات
  • مصرف کافی آب و مایعات
  • ورزش و تحرک کافی
  • استفاده از شیاف گلیسیرین (در آخرین مرحله)
  • مصرف میوه ها ملین مثل آب سیب یا گلابی
  • استفاده از داروی ایبوپروفن جهت کاهش درد
  • نشاندن کودک در لگن آب گرم
  • استفاده از کرم های ضد خونریزی توصیه شده توسط متخصص اطفال

روش های درمانی برای کنترل بواسیر یا هموروئید در کودکان

درمان و کنترل بواسیر در این مرحله شامل از بین بردن عواملی است که در بروز این بیماری نقش دارند. به طور مثال باید کودک را به تحرک و ورزش بیشتر تشویق کنید و محیطی آرام و به دور از استرس را برای او فراهم آورید.

یکی دیگر از عواملی که در کنترل بواسیر نقش بسیاری مهمی دارد، جلوگیری از یبوست با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی است که نقش درمانی نیز دارد.

به کودک خود لباس زیر پنبه ای بپوشانید و از دستمال توالت های خشک و معطر استفاده نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۱ ، ۰۰:۲۸
پانیز محمدی

جدا از انواع بسیاری از بیماری های نشیمنگاهی، چند مشکل دیگر مرتبط با مقعد وجود دارد که ممکن است یک فرد در طول زندگی خود با آن مواجه شود:

  • زگیل تناسلی مقعدی (کوندیلوم): این زگیل‌های پوستی کوچک در اطراف مقعد هستند.
  • اسفنکتر مقعدی ضعیف: این وضعیتی است که باعث می شود عضله اسفنکتر مقعدی نتواند حرکات روده را به درستی مدیریت کند.
  • خارش آنی: این یک بیماری پوستی است که باعث خارش پوست اطراف مقعد می شود.
  • این مشکلات ممکن است مربوط به سایر بیماری های مقعدی باشد. در زیر به برخی از این بیماری ها اشاره می شود.

چگونه متوجه شویم که به یک بیماری نشیمنگاهی مبتلا هستیم؟

اگر به یک بیماری نشیمنگاهی مبتلا باشید، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  • احساس سوزش در پوست اطراف مقعد
  • ترشح چرک
  • درد یا حساسیت در ناحیه مقعد
  • پوست اطراف مقعد قرمز به نظر می رسد

این علائم ممکن است نتیجه برخی از انواع بیماری های مقعدی باشند.

https://canvas.catalog.adelaide.edu.au/eportfolios/641/nes

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۰۱ ، ۲۰:۲۳
پانیز محمدی

آیا وازلین برای درمان بواسیر خوب بوده و تاثیر دارد؟ به گفته برخی از پزشکان، بواسیر های کوچک معمولا بدون هر گونه جراحی قابل درمان هستند. در اینجا بیماران می توانند درمان خود را با داروهای بدون نسخه شروع کنند. با این حال، زنان در دوران بارداری ممکن است از هموروئید رنج ببرند. در نتیجه استفاده از وازلین برای بواسیر کوچک می تواند یکی از گزینه های بدون جراحی به شمار رود.

تنها افرادی که از بیماری بواسیر یا هموروئید رنج می برند می توانند درک کنند که این عارضه چقدر دردناک است. توده بواسیر در مقعد اذیت کننده است و می تواند در طول روز شما را اذیت کند.

پیشنهاد میکنیم قبل از آگاهی از تاثیر وازلین بر بواسیر به طور کامل از اینکه این بیماری و وازلین چیست، مطلع باشید.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بیماری بواسیر یا هموروئید چیست؟ توده های کوچک و متورم در بافت اطراف مقعد هستند که به دلیل التهاب سیاهرگ های داخل رکتوم برجسته شده و باد می کنند. این بالشتک ها حالت گوشتی دارند و می توانند در داخل و خارج از مقعد ایجاد شوند. اگر در داخل رکتوم باشند، هموروئید داخلی و خارج؛ هموروئید خارجی نامیده می شوند.

این عارضه دلایل مختلفی دارد که شامل یبوست، رابطه مقعدی، زایمان و حاملگی، اسهال و هر اتفاقی که باعث فشار آمدن به ناحیه مقعد باشد، اشاره کرد.

می توان گفت توده بواسیر که بزرگ شده تنها زمانی به طور قطعی درمان می شود که سیاهرگ هایی که باعث این عارضه شده اند، به طور کامل سوزانده شود.

وازلین چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع وازلین یک برند معروف از ژل نفتی یا اصطلاحا ژل پترولیوم است. این ماده مخلوطی از مواد معدنی و موم است که به راحتی قابل پخش میباشد. وازلین بیش از 140 سال است که به عنوان یک مرهم التیام بخش برای زخم ها، سوختگی ها و پوست های فرسوده استفاده می شود. لازم است بدانید نفت ماده اصلی وازلین است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۱ ، ۱۶:۱۷
پانیز محمدی

ناراحتی بعد از جراحی فیستول می تواند در هفته اول خفیف تا متوسط باشد که با داروهای مسکن قابل کنترل است. مقدار زمان از دست رفته از محل کار یا مدرسه بعد از عمل معمولاً حداقل است. هیچ محدودیتی برای فعالیت کسی که عمل می کند وجود نخواهد داشت. ناحیه آسیب دیده را سه یا چهار بار در روز در آب گرم خیس کنید. نرم کننده های مدفوع نیز ممکن است توصیه شود. برای جلوگیری از کثیف شدن زهکشی لباس‌هایتان، ممکن است لازم باشد از یک پد گاز یا مینی پد استفاده کنید. چگونگی حرکات روده تاثیری بر بهبودی نخواهد داشت.

 

آبسه چگونه درمان می شود,علت تشکیل آبسه پری آنال چیست,علائم آبسه یا فیستول چیستفیستول بعد از جراحی

 

آیا آبسه یا فیستول عود می کند؟

اگر روش درمانی که انتخاب کردید به طور مناسب انجام شود، بیماری فیستول معمولاً باز نخواهد گشت. اگر روده شما در غیر این صورت طبیعی است، احتمالاً در معرض خطر بیشتری برای ایجاد آبسه دیگری نیستید.

 

فیستول آنال چگونه تشخیص داده می شود؟

برخی از فیستول های مقعدی را می توان از طریق یک معاینه ساده مقعدی تشخیص داد. با این حال، همیشه اینطور نیست. در این صورت، متخصص گوارش شما ممکن است آزمایش های تصویربرداری مانند سی تی اسکن یا کولونوسکوپی را توصیه کند. کولونوسکوپی یک روش تشخیصی است که به پزشک اجازه می دهد تا پوشش رکتوم و روده بزرگ را برای تشخیص خونریزی، زخم و سایر مشکلات بررسی کند.

https://www.sarpoosh.com/medical/health/relationship-between-abscess-fistula.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۰۱ ، ۱۴:۲۹
پانیز محمدی

آبسه مقعد و بواسیر هر دو شرایط نسبتاً شایع مربوط به مقعد هستند. علیرغم شباهت آنها در جایی که ایجاد می شوند، این دو بیماری شباهت کمی با یکدیگر دارند.

با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا علائم شما به دلیل هموروئید می باشد یا به آبسه اشاره دارد. در این مقاله به تفاوت آبسه پری آنال و بیماری هموروئید یا بواسیر می پردازیم.

آبسه مقعدی چیست؟

آبسه مقعدی یا پری آنال شایع ترین نوع آبسه های مقعدی هستند. اصطلاح آنورکتال به مشکلاتی اطلاق می شود که در نزدیکی مقعد یا رکتوم ایجاد می شوند. آبسه مقعدی که به آن آبسه مقعد نیز می گویند، مجموعه های متورم و دردناکی از چرک هستند که در زیر پوست اطراف مقعد جمع می شوند. 

این آبسه ها در صورت عدم درمان می توانند منجر به ناراحتی قابل توجهی شوند و باعث عفونت گسترده شوند. اگر چرک باعث ترکیدن غده مقعدی شود، عفونت می تواند به فضاهای اطراف راست روده و مقعد گسترش یابد.

علائم

اگر چه علائم شایع آبسه مقعدی؛ درد در مقعد ثابت و ضربان دار همراه با تورم باشد ولی درد ممکن است با حرکات روده، سرفه و نشستن شدیدتر شود.

علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یبوست
  • ترشح چرک از رکتوم
  • خستگی، تب، تعریق شبانه و لرز
  • قرمزی، بافت دردناک و سفت شده در ناحیه مقعد
  • حساس شدن پوست و بافت ناحیه آسیب داده

در نوزادان، آبسه اغلب به صورت یک توده متورم، قرمز و حساس در لبه مقعد ظاهر می شود. در نوزادان شیرخوار ممکن است از ناراحتی دمدمی مزاج و تحریک پذیر باشد. به طور معمول به جز نشانه های ذکر شده، علائم دیگری وجود ندارد.

بیماری های رایجی که می توانند با آبسه مقعدی اشتباه گرفته شوند، شامل بواسیر، فیستول و کیست مویی هستند که معمولا به دلیل داشتن ظاهر تقریبا این اشتباه پیش می آید.

آبسه مقعدی و عوارض آن + روش درمان خانگی و جراحی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۰۱ ، ۲۰:۵۳
پانیز محمدی