وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

کیست مویی یک بیماری دردناک و عفونی است که در صورت عدم اقدام برای درمان میتواند به سرعت در ناحیه گسترش پیدا کند. درمان های اولیه شامل حمام سیتز، کمپرس آب گرم و استفاده از آنتی بیوتیک است. با این حال، اگر عفونت شدید باشد، ممکن است نیاز به درمان با لیزر یا جراحی داشته باشید.

دو روش اولیه مورد استفاده برای درمان کیست پیلونیدال عبارتند از:

  • برش و زهکشی (جراحی). در طی این روش، پزشک کیست را برش داده و موهای زائد را به همراه عفونت تخلیه می کند.
  • تخلیه کیست مویی با لیزر. در این روش پزشک سوراخ های بسیار کوچکی روی پوست ایجاد کرده و توسط عبور دادن اشعه لیزر کیست های کوچک و عفونت را می سوزاند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این روش ها، روند بهبودی و احتمال بازگشت کیست در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

کیست مویی چیست؟

سینوس مویی یا کیست پیلونیدال کیسه ای پر از مو و بقایای پوست است که در انتهای استخوان دنبالچه شما تشکیل می شود. بعضی از پزشکان قبلاً آنها را به عنوان یک بیماری مادرزادی (که در رحم شکل می گیرد) تصور می کردند. با این حال، اکنون تصور می شود که آنها از موهای بافت نرم و پوست اطراف به دست می آیند که به سمت داخل رشد می کنند و واکنش جسم خارجی و بافت ضخیم را تشکیل می دهند.

عکس کیست مویی

دیدن عکس کیست مویی و تصاویر واقعی از شکل این بیماری یکی از مراحلی است که به بیماران در شناخت این عارضه کمک می کند. کیست یا سینوس مویی یکی از بیماری های رایج نشیمنگاهی بوده که به دلیل برگشتن موهای زائد به داخل بدن و رشد آنها در قسمت نشیمنگاه اتفاق می افتد. عفونت ایجاد شده در مراحل ابتدایی خود را به شکل یک آبسه در دنبالچه نشان می دهد. که معمولا به شکل زیر است:

روش های درمان

برای اقدام به درمان بیماری سینوس پیلونیدال هر فرد باید از قبل شرایط خود را بسنجد و با کمک دکتر بهترین انتخاب را داشته باشد. به طور مثال در برخی موارد بعضی از بیماری ها حتی ممکن است با سینوس مویی اشتباه تشخیص داده شوند. پس مراجعه به دکتر و انتخاب بهترین روش درمان اهمیت بسیاری دارد.

در اینجا موثر ترین روش های درمان کیست مویی معرفی شده اند.

عمل جراحی کیست مویی

عمل کیست مویی با روش جراحی یکی از روش های تهاجمی است که امروزه بسیاری از پزشکان برای درمان این بیماری؛ آن را عمل می کنند. ولی نکته ای که اهمیت دارد، این است که این روش به دو صورت انجام می شود. عمل جراحی کیست مویی باز و بسته. 

هر دو نوع شامل برش کیست مویی و توده های کوچک اطراف آن هستند که چرک و موهای زائد داخل آن ها کاملا تخلیه خواهد شد. ولی تفاوتی که بین آنها وجود دارد این است که در انتها عمل جراحی کیست مویی به روش بسته زخم بخیه زده می شود در صورتی که پس از جراحی به روش باز زخم باز گذاشته می شود تا خود به خود بهبود پیدا کند.

روش های عمل کیست مویی کمر با لیزر و جراحی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۲۳:۲۹
پانیز محمدی
درمان بواسیر با لیزر

با پیشرفت هایی که در دنیای پزشکی صورت گرفته است متخصصان توانستند جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی درمان بواسیر مثل عمل جراحی کشف کنند.

روشی ایمن، بی خطر و غیر تهاجمی با تکنولوژی فوق العاده بالا به نام لیزر درمانی.

درمان بواسیر با لیزر روشی بی خطر و کاملا بدون عارضه است که برای درمان انواع بیماری های مقعدی از جمله بواسیر می توان از آن استفاده کرد.

روش لیزر درمانی می تواند انواع مختلف هموروئید داخلی و خارجی را به طور قطعی و با کمترین امکان بازگشت مجدد تحت درمان قرار داد و بدین ترتیب شاهد یک درمان موفق و کاملا موفقیت آمیز در این زمینه بود.

در روش درمان بواسیر با لیزر با کمک تاباندن اشعه ی لیزر بر روی بافت های آسیب دیده انجام می پذیرد. قدرت اشعه ی لیزر می تواند بدون کوچکترین آسیبی به بافت های سالم همجوار به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک کند و با تبخیر بافت های آسیب دیده و مسدود سازی عروق خونی توسط گرمای اشعه ی لیزر، هموروئید در کوتاه ترین زمان ممکن بدون خونریزی و درد پایان می یابد.

هزینه ی درمان بواسیر یا هموروئید داخلی با لیزر

بحث هزینه های درمان همیشه از امور مهم و اساسی در پروسه های درمانی بیماری ها محسوب می شود و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه اهمیت آن به وضوح مشخص است.

شاید برای افرادی که روش لیزر درمانی را برای درمان خود  در نظر گرفته اند سوال مهم هزینه ی انجام آن باشد. در رابطه با هزینه ی درمان بواسیر با لیزر باید بگوییم که قطعا از انجام عمل جراحی و بستری در بیمارستان مقرون به صرفه تر است اما تعیین قیمت دقیق آن قبل از انجام معاینه ی هموروئید و ارزیابی نوع آن امکان پذیر نیست.

برای لیزر بواسیر یا هموروئید در تهران کجا مراجعه کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۴۶
پانیز محمدی