وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

ناحیه اطراف موهای رشد کرده ممکن است متورم، قرمز و خارش دار شود. می تواند ملتهب شود به طوری که دردناک باشد و مانند یک جوش با چرک به نظر برسد. موهای رشد کرده می توانند کیست ها (کیسه های مایع زیر پوست) را تشکیل دهند که می تواند از یک توده کوچک بدون درد تا یک تورم بزرگ و عفونی متغیر باشد.

خواندن مطلب کامل ذکتر کیست مویی در باحال مگ

کیست مویی

 

برای درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که سوال های زیر را دارید:

 

  • بهترین جراح و دکتر کیست مویی برای درمان با لیزر کیست؟

 

  • برای کیست مویی به چه متخصصی مراجعه کنیم ؟

 

و اگر کسی هستید که از عمل جراحی سنتی به روش باز یا بسته هراس دارد و به این دلیل اقدام به درمان نمی کند، توصیه می کنیم هرچه سریعتر برای درمان کیست مویی با لیزر اقدام کنید و برای همیشه از این توده چرکی خلاص بشید. برای درمان سینوس پیلونیدال با لیزر کلینیک اچ پی وی می تواند یکی از گزینه های انتخابی شما باشد که منحصرا به درمان بیماری های نشیمنگاهی می پردازد.

 

کادر درمان ما تا زمان نقاهت کامل همراه بیمار بوده و این کلینیک همواره توانسته با بیش از 10 سال سابقه و بالغ بر 1000 عمل موفق در خدمت شما عزیزان باشد.

 

لازم به ذکر است روزانه بسیاری از بیماران از شهرستان ها و شهرهای مجاور از جمله کرج، قزوین، زنجان و.. برای درمان به ما مراجعه می کنند و طی یک ساعت درمان شده و به محل زندگی خود باز می گردند.

 

علت برگشتن مو به داخل پوست چیست؟

2 دلیل اصلی برای رشد مو به داخل و تشکیل کیست مویی وجود دارد.

 

  1. 1. کوتاه کردن مو می تواند آن را به داخل فولیکول خود بازگرداند.

 

  1. 2. پوست مرده می تواند فولیکول را مسدود کند و باعث شود که مو در زیر پوست رشد کرده یا دوباره وارد فولیکول خود یا فولیکول اطراف آن شود. سپس مو به جای فشار دادن به سطح پوست به سمت داخل رشد می کند.

 

اگر موهای خیلی مجعد یا ضخیم دارید، احتمال ابتلا به کیست مویی در شما بیشتر است. کوتاه کردن موهای مجعد یا درشت می‌تواند منجر به نوعی موی زیر پوستی به نام پسودوفولیکولیت یا «برآمدگی‌های تیغی» پس از اصلاح، موچین یا اپیلاسیون مو در ناحیه شود.

 

آیا می توان از کیست مویی جلوگیری کرد؟

شما ممکن است بتوانید با رعایت موارد زیر از برگشتن موهای زائد به داخل بدن جلوگیری کنید:

 

  • شستن پوست با آب گرم و یک پاک کننده ملایم صورت

 

  • لایه برداری قبل از اصلاح

 

  • استفاده از یک ژیلت های تیز یا ماشین های اصلاح

 

  • اصلاح در جهت موها

 

  • استفاده از کرم های موبر برای پاکسازی ناحیه

 

روشهای درمان کیست مویی

متاسفانه هیچ درمان خانگی موثری برای از بین بردن بیماری سینوس پیلونیدال وجود ندارد به جز داروهای مسکن و ضد التهاب. البته در صورت تب، آنتی بیوتیک لازم است. در صورت بروز آبسه باید مداخله با جراحی انجام شود. جراحی شامل بریدن دیواره کیست، تخلیه چرک، شستشو و تخلیه نور آن است. پس از کاهش التهاب، درد کاهش یافته و زخم بهبود می یابد. با این حال، این به معنای خلاص شدن از شر مشکل نیست، زیرا کل ساختار آناتومیکی هنوز زیر پوست است.

 

روشهای درمان کیست مویی

 

آیا ممکن است این بیماری خود به خود از بین برود؟

خیر. درمان جراحی تنها راه موثر برای از بین رفتن کیست مویی است. جراحی سنتی شامل برداشتن وسیع کیست بوده که نیاز به بستری در بیمارستان دارد، زیرا یک زخم گسترده پس از عمل برای مدت طولانی بهبود می یابد. به دلیل عوارض مکرر ترمیم زخم، اکثر جراحان آن را باز می گذارند که زمان بهبود را تا چند ماه افزایش می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۴۱
پانیز محمدی

با پیشرفت هایی که در دنیای پزشکی صورت گرفته است متخصصان توانستند جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی درمان بواسیر مثل عمل جراحی کشف کنند.

روشی ایمن، بی خطر و غیر تهاجمی با تکنولوژی فوق العاده بالا به نام لیزر درمانی.

درمان بواسیر با لیزر روشی بی خطر و کاملا بدون عارضه است که برای درمان انواع بیماری های مقعدی از جمله بواسیر می توان از آن استفاده کرد.

quickfit.ir روش لیزر درمانی می تواند انواع مختلف هموروئید داخلی و خارجی را به طور قطعی و با کمترین امکان بازگشت مجدد تحت درمان قرار داد و بدین ترتیب شاهد یک درمان موفق و کاملا موفقیت آمیز در این زمینه بود.

در روش عمل جراحی بواسیر با لیزر با کمک تاباندن اشعه ی لیزر بر روی بافت های آسیب دیده انجام می پذیرد. قدرت اشعه ی لیزر می تواند بدون کوچکترین آسیبی به بافت های سالم همجوار به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک کند و با تبخیر بافت های آسیب دیده و مسدود سازی عروق خونی توسط گرمای اشعه ی لیزر، هموروئید در کوتاه ترین زمان ممکن بدون خونریزی و درد پایان می یابد.

عمل جراحی بواسیر

روش درمان هموروئید پرولاپس شده (PPH)

PPH را هموروئیدکتومی منگنه ای نیز می گویند. پزشک از یک دستگاه منگنه پزشکی که مخصوص درمان این بیماری بوده، برای تغییر موقعیت هموروئید و قطع جریان خون آنها استفاده می کند. بدون خون، آنها در نهایت چروکیده می شوند و از بین می روند.

این روش می‌تواند هموروئید هایی را که پرولاپس کرده‌اند یا نشده‌اند، یا از مقعد خارج شده‌اند، درمان کند.

This procedure moves the hemorrhoid to where there are fewer nerve endings, so it hurts less than a traditional hemorrhoidectomy. You’ll also recover faster and have less bleeding and itching. And there are generally fewer complications.

این روش خونرسانی به بواسیر را در قسمتی قطع کرده که انتهای عصبی کمتری وجود دارد، بنابراین درد کمتری نسبت به هموروئیدکتومی سنتی دارد. همچنین توده سریعتر بهبود می یابند و خونریزی و خارش کمتری خواهید داشت. در نتیجه می توان گفت به طور کلی عوارض کمتری وجود دارد.

https://www.webmd.com/digestive-disorders/surgery-treat-hemorrhoids

مراقبت های بعد از عمل بواسیر یا جراحی هموروئید شامل چه مواردی است؟

برای گرفتن نتیجه ی بهتر و موفقیت آمیزتر از عمل جراحی بواسیر پزشکان انجام برخی نکات و توصیه ها را پس از انجام عمل جراحی ضروری می دانند. این بایدها و نبایدها تخت عنوان مراقبت های بعد از عمل هموروئید شناخته می شود که به شرح زیر می باشند:

  • برای کاهش درد بواسیر و کنترل آن پس از انجام عمل جراحی بیمار باید از مسکن هایی مانند استامینوفن و مسکن ها با تجویز پزشک استفاده کند.
  • مصرف آنتی بیوتیک ها را به منظور جلوگیری از بروز عفونت در ناحیه ی عمل به طور کامل ادامه دهد.
  • در طول روز چندین بار در وان آب گرم به مدت 20 دقیقه بنشیند و استراحت کند. ولی فراموش نکنید که به هیچ عنوان نباید مقعد خود را با مواد عطری شستشو دهید.
  • نوشیدن روزانه 8 الی 9 لیوان آب را به منظور جلوگیری از یبوست فراموش نکند.
  • از نشستن طولانی مدت و زور زدن در توالت بپرهیزد. حتی اگر کارمند هستید، سعی کنید هر نیم ساعت یکم بلند شده و قدم بزنید.
  • ناحیه ی مقعد خود را همیشه خشک و تمیز نگاه دارد.
  • رژیم غذایی سرشار از فیبر خوراکی مانند میوه ها و سبزیجات انتخاب نماید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۴۰
پانیز محمدی

درمان آبسه در اکثر شرایط تخلیه با روش جراحی است. مهم است که جراح شما با تمام روشهای درمان آبسه و فیستول کاملا آشنا باشد. جراحان کولورکتال در این زمینه متخصص هستند. برای اکثر بیماران، آبسه را می توان با جراحی از طریق یک روش ساده تخلیه کرد. طی درمان یک برش در پوست نزدیک مقعد ایجاد شده تا عفونت تخلیه شود. این کار را می توان در مطب جراح با بی حسی موضعی یا در اتاق عمل تحت بیهوشی عمومی انجام داد. برخی از بیماران مبتلا به بیماری شدیدتر ممکن است برای مراقبت از مشکل نیاز به جراحی های متعدد داشته باشند. بیمارانی که به دلیل دیابت یا مشکلات ایمنی به عفونت های شدیدتر مبتلا می شوند، ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

درمان آبسه مقعد

Surgery is nearly always needed to treat an anal fistula. In many patients, if the fistula is not too deep, a fistulotomy is performed. During this surgery, the fistula tract will be opened to allow healing from the bottom up. The surgery may require dividing a small portion of the sphincter muscle.

جراحی تقریباً همیشه برای درمان فیستول مقعدی مورد نیاز است. در بسیاری از بیماران، اگر فیستول خیلی عمیق نباشد، فیستولوتومی انجام می شود. در طی این جراحی، مسیر فیستول باز می‌شود تا امکان بهبودی از پایین به بالا فراهم شود. در طی جراحی ممکن است نیاز به تقسیم بخش کوچکی از عضله اسفنکتر داشته باشد. مقدار زیادی از عضله اسفنکتر تقسیم نشده است زیرا این می تواند منجر به مشکلاتی در کنترل روده (بی اختیاری مدفوع) شود. اگر مسیر فیستول بخش بزرگی از عضله اسفنکتر را درگیر کند، سایر روشهای جراحی درگیرتر برای درمان فیستول بدون آسیب رساندن به عضله اسفنکتر انجام می شود. موارد پیچیده تر ممکن است به چندین عمل جراحی نیاز داشته باشد.

آنتی بیوتیک ها به تنهایی در درمان آبسه یا فیستول موثر نیستند. اگر بیمار دارای مشکلات ایمنی، شرایط خاص دریچه قلب یا سلولیت گسترده (عفونت باکتریایی پوست و بافت های زیر پوست) باشد، علاوه بر جراحی ممکن است به آنتی بیوتیک نیز نیاز باشد. ارائه مدارک پزشکی دقیق به پزشک و انجام معاینه فیزیکی مراحل مهمی برای تصمیم گیری در مورد نیاز به آنتی بیوتیک است.

بعد از درمان چه کنیم؟

جراح در مورد مراقبت های مناسب پس از جراحی به شما توصیه می کند. متاسفانه، با وجود درمان مناسب و بهبودی کامل، آبسه یا فیستول ممکن است عود کند. اگر آبسه عود کند، نشان می دهد که شاید فیستولی در این مسیر بوده که باید درمان شود. اگر فیستول عود کند، احتمالاً برای درمان مشکل به جراحی اضافی نیاز خواهد بود.

https://www.hidoctor.ir/359478_%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%a8%d8%b3%d9%87-%d9%85%d9%82%d8%b9%d8%af%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a6%d9%85%d8%8c-%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d9%88-%d8%b9%d9%88%d8%a7.html/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۳۳
پانیز محمدی