وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

۸ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

دستگاه های تصفیه آب خانگی سیستم‌هایی می‌باشند که توسط تعدادی فیلترهای مخصوص، تمام ناخالصی‌ها را به روش اسمز معکوس از بین  می‌برند. این دستگاه ها طی 3 الی 6 مرحله آب را تصفیه کرده و آبی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و ناخالصی را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند. روش های مختلفی برای تصفیه کردن آب وجود دارد نظیر: تقطیر، تصفیه غشایی، اولترافیلتراسیون، نانوفیلتراسیون، اسمز معکوس و غیره که روش اسمز معکوس Reverse Osmosis بهترین و استانداردترین روش برای تصفیه و شیرین کردن آب است. دستگاه های آب شیرین کن قادر به تولید روزانه 50 تا 75 گالن آب تصفیه شده می‌باشند، به همین دلیل این سیستم ها برای واحدهای مسکونی و اداری بسیار مناسب هستند.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی کدام است؟

هنگام خرید این دستگاه در خانه قطعا به موارد بسیاری توجه می کنید. در اینجا خلاصه ای از ویژگی های یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب را برای راهنمایی بهتر شما عزیزان آورده ایم:

  • حجم مناسب برای نگه داری آب 7 تا 9 لیتر
  • گارانتی و ضمانت سالیانه
  • مصرف برق به صرفه ( 36 تا 60 وات )
  • صفحه نمایشگر، ضد عفونی خودکار دستگاه

قطعات دستگاه

انواع این دستگاه ها متشکل از قطعات و لوازم جانبی هستند که هرکدام کارایی و وظیفه مختص به خود را دارند. یک سیستم تصفیه آب در خانه از تعدادی هوزینگ (محل قرارگیری فیلترها)، فیلترهای تصفیه آب، پمپ، آدابتور، محدود کننده فاضلاب، پایه یا شاسی و غیزه تشکیل شده است که در صورت ایراددات جدی و در صورت تعویض، می توانید قطعات و لوازم جانبی اصل و باکیفیت را با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی تصفیه آب گوارنوش تهیه کنید.

خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی: گوارنوش 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۰۰ ، ۲۳:۳۱
پانیز محمدی

فیستول مقعدی چیست و چگونه ایجاد می شود؟ اگر این سوال را شما هم دارید در پاسخ باید بگوییم که این بیماری در اثر ایجاد اتصال غیرطبیعی میان بافت های گوناگون ناحیه‌ی مقعد رخ می‌دهد و به شکل مجرایی بسیار باریک از انتهای راست روده به سطح پوست می‌رسد.

در حالت عادی تمامی بافت ها و قسمت های مختلف ناحیه‌ی مقعد به صورت کاملا مجزا و جدا از یکدیگر قرار دارند و هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد ولی زمانی که این بیماری به وجود می‌آید میان بافت ها و پوست ناحیه‌ی مقعد یک  کانال غیر طبیعی به وجود می‌آید.

فیستول مقعدی معمولا به دنبال یک آبسه مقعدی یا عفونت ظاهر می‌شود. انسداد یکی از غدد درون راست روده می‌تواند منجر به به وجود آمدن چرک و عفونت شود و نهایتا با تجمع چرک و مسدود شدن این غدد در بافت های نزدیک پوست این مجرای غیر طبیعی ایجاد می‌گردد.

علائم فیستول مقعدی چیست؟

فیستول مقعدی با توجه به اینکه در کدام ناحیه از مقعد به سطح پوست رسیده و چه مدت زمانی از ایجاد آن می‌گذرد می‌تواند علائم و نشانه های گوناگونی را در بدن افراد از خود به  جای بگذارد.

بارز ترین نشانه آن وجود سوراخی ملتهب در اطراف مقعد است که اصولا شما قادر به دیدن آن نیستید.

از مهم ترین علائم فیستول مقعدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • التهاب پوست اطراف مقعد که ناشی از عفونت و تخریب بافت های اطراف ناحیه‌ی مقعد و خروج ترشحات چرک آلود است.
  • خروج ترشحات بدبو از محل فیستول که ناشی از ترشحات بد بوی مدفوع و چرک است.
  • درد که با ریتم  ثابت و یا ضربان دار همراه با احساس سوزش به هنگام نشستن، حرکت کردن، اجابت مزاج و سرفه در مقعد و اطراف آن حس می‌شود.
  • وجود آبسه های مکرر و دائمی در اطراف مقعد
  • بی اختیاری در کنترل مدفوع و گاز روده
  • تورم و قرمزی اطراف ناحیه‌ی مقعد که ناشی از تجمع چرک و عفونت است.
  • تب که ناشی از گسترش عفونت در بدن است.
  • مشاهده‌ی سوراخ فیستول در پوست اطراف ناحیه‌ی مقعد

علت بوجود آمدن فیستول مقعدی

در ناحیه‌ی مقعد غدد متعددی وجود دارند که در حالت عادی ترشحات خود را به درون کانال مقعدی می‌ریزند. در صورتی که مسیر خروجی یکی از این غدد مسدود شود منجر به ایجاد چرک و عفونت می‌گردد که در نهایت با تجمع آن از طریق کانالی باریک به سطح پوست می‌رسد. همان طور که در عکس فیستول مقعدی مشاهده می‌کنید این کانال باریک کاملا مشخص است. این یک نمای کلی از فیستول بود.

پزشکان برای دلایل ایجاد کننده‌ی فیستول مقعدی تئوری های زیر را در نظر می‌گیرند:

  • آبسه‌ی مقعدی که با تخریب بافت ها و عفونت گسترده‌ای در سطح  بدن می‌تواند ظاهر شود.
  • بیماری کرون روده که ناشی از التهابات دیواره‌ی روده‌ی بزرگ به وجود می‌آید.
  • دیورتیکولیت روده که ناشی از التهاب و تورم کیسه هایی کوچک در دیواره‌ی روده‌ی بزرگ است.
  • عوارض ناشی از انجام عمل جراحی در اطراف ناحیه‌ی مقعد می‌تواند ریسک ایجاد فیستول مقعدی را افزایش دهد.
  • هیدرآدنیت چرکی که یک بیماری مزمن پوستی است و با عفونت و آبسه های مکرر در نقاط مختلف پوست بدن از جمله مقعد رخ می‌دهد.
  • ابتلا به بیماری های آمیزشی مانند سیفلیس و کلامیدیا  
  • بیماری سل علاوه بر ریه ها می‌تواند در راست روده هم رخ دهد و به دنبال آن  فیستول ایجاد شود.
  • زایمان طبیعی سخت یکی از عوامل به وجود آورنده‌ی فیستول شناخته شده است.
  • بیماری ایدز که توانایی سیستم ایمنی بدن را به شدت کاهش می‌دهد.
  • سرطان راست روده یا ایجاد تومورهای متعدد در انتهای روده بزرگ خطر ابتلا به فیستول را افزایش می‌دهد.
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن
  • عفونت روده ها
  • ضربه و تروما به ناحیه‌ی مقعد و پارگی آن

ادامه مطلب فیستول مقعدی https://bit.ly/3Fsw0VK

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۰۰ ، ۱۱:۴۴
پانیز محمدی

انواع مختلف فیستول مقعدی بر اساس محل قرارگیری آن دسته بندی می شود. در موارد زیر به ترتیب رایج ترین تا کمیاب ترین نوع آن عبارتند از:

بین صفاقی یا داخل اسفنکتری

فیستول بین صفاقی یا داخل اسفنکتری با اصطلاح Intersphincteric fistula در پزشکی نام برده می شود. این کانال از فضای بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی شروع شده و کاملا نزدیک به دهانه مقعد باز می شود.

ترانس اسفنکتریک 

فیستول ترانسفنکریک یا Transphincteric fistula در فضای بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی و نزدیک به دریچه مقعد تشکیل می شود. سپس از اسفنکتر خارجی عبور کرده و یک یا دو اینچ در خارج از دهانه مقعد باز می شود. این نوع نسبت به داخل اسفنکتری فاصله بیشتری از دریچه رکتوم دارد. این نوع از فیستول می تواند در اطراف مقعد به شکل U قرار بگیرد  و دهانه های خارجی آن در دو طرف رکتوم وجود داشته باشند.( به این نوع فیستول نعل اسبی هم می گویند).

سوپرا اسفنکتریک

این کانال همچنین از فضای بین عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی شروع شده و به سمت بالا و تا نقطه ای بالاتر از چین خوردگی های داخل رکتوم که برای هدایت مدفوع به بیرون می باشند، می رسد. فیستول Suprasphincteric به میزان یک یا دو اینچ در خارج از مقعد باز می شود.

اسفنکتریک خارجی

فیستول از نوع اسفنکتریک خارجی از روده بزرگ یا کولون سیگموئید شروع شده و به سمت پایین امتداد می یابد ، از ماهیچه بالا برنده مقعد عبور می کند و در اطراف آن باز می شود. این فیستول ها معمولاً در اثر آبسه آپاندیس ، آبسه دیورتیکول یا بیماری کرون ایجاد می شوند.

علائم

این بیماری نیز مانند هر عارضه دیگری همراه با نشانه های خاص خود ظاهر می شود. ما در ادامه تمامی آنها را آورده ایم تا با بیماری دیگری اشتباه نگیرید. شایع ترین علائم فیستول مقعدی عبارتند از:

  • درد
  • سرخی
  • تورم و التهاب اطراف مقعد
  • سوزش و خارش

همچنین در موارد پیشرفته ممکن است افراد علائم زیر را نیز تجربه کنند:

  • خون ریزی
  • حرکات روده ای یا دفع ادرار دردناک 
  • تب
  • خروج مایعی با بوی بد از سوراخ نزدیک به کانال رکتوم

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

لازم به ذکر است که هر زمان احساس آبسه تا توده ای در ناحیه نشیمنگاه خود داشتید، سریعا برای تشخیص و خالی کردن عفونت به پزشک مراجعه کنید. توجه کنید که به هیچ عنوان خودتان سعی نکنید تا عفونت را تخلیه کنید زیرا به طور کامل خالی نشده و اکثرا باعث ایجاد فیستول می شود. اگر هر کدام از علائم بالا را داشتید، مراجعه در اسرع وقت به پزشک کاملا ضروری می باشد.

علت فیستول مقعدی چیست

همانطور که گفته شد، فیستول در 50% مواقع به دلیل عدم درمان آبسه مقعدی به وجود می آید. گاهی اوقات این آبسه مسدود شده و چرک آن زیر پوست می ماند. زمانی که این اتفاق می افتد، تجمع باکتری ها می تواند یک بافت متورم از آلودگی و میکروب به وجود بیاورد. پزشکان این توده چرکی جمع شده زیر پوست را آبسه می نامند.

مطالب مرتبط

اگر آبسه را درمان نکنید ، رشد کرده و در نهایت سر آن به بیرون باز می شود و جایی در نزدیکی مقعد را سوراخ می کند تا بتواند چرک داخل خود را تخلیه کند. این مسیر چرکی از آبسه تا سطح پوست فیستول نام دارد.

در شرایط نادر مانند سل ، بیماری های مقاربتی یا بیماری های مزمن که روده را تحت تاثیر قرار میدهند ، مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو در پیش آمدن فیستول مقعدی نقش بسیاری دارند.

تشخیص

هنگام مراجعه به پزشک، با توجه به علائمی که برای او ذکر می کنید، درباره سابقه پزشکی شما سوال میپرسد و ممکن است معاینه فیزیکی انجام دهد تا از وجود فیستول مطمئن شود.

بعضی از فیستول ها به راحتی قابل تشخیص بوده و بعضی دیگر نیستند. در برخی شرایط ممکن است این کانال ها خود به خود بسته شده و در قسمت های دیگر مجدد باز شوند. پزشک شما به دنبال نشانه هایی از ترشحات یا خونریزی است. پزشک ممکن است هنگام معاینه انگشت خود را به مقعد شما بکشد. نگران نباشید به گونه ای این کار را انجام می دهد تا بیمار هیچگونه دردی حس نمی کند.

منبع: بلدشیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۰۰ ، ۱۲:۲۳
پانیز محمدی

عکس شقاق مقعدی

درست است که در بدن هر شخص ممکن است با علائم متفاوتی ظاهر شود ولی به طور کلی علائم و نشانه های اصلی شقاق مقعدی عبارتند از:

  • درد بخصوص هنگام دفع مدفوع: زمان اجابت مزاج، فرد درد تیزی را حس می کند و پس از آن ممکن است احساس سوزش عمیق طولانی تری داشته باشد. ترس از درد ممکن است برخی از بیماران را از رفتن به توالت منصرف کند و خطر یبوست را افزایش دهد.
  • تاخیر در رفتن به دستشویی: این مورد می‌تواند درد و شقاق را بدتر کند، زیرا مدفوع سفت‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. برخی از افراد ممکن است وقتی خود را با دستمال توالت تمیز می کنند، درد شدیدی را تجربه کنند.
  • خونریزی: از آنجا که خون تازه است، قرمز روشن خواهد بود، ممکن است روی مدفوع یا دستمال توالت دیده شود. همینطور شقاق مقعدی در نوزادان معمولاً خونریزی می کند.
  • خارش در ناحیه مقعد: این احساس ممکن است متناوب یا مداوم باشد.
  • سوزش ادرار: ناراحتی هنگام ادرار کردن کمتر شایع است. اما برخی از بیماران ممکن است دفعات بیشتری ادرار کنند.

شقاق مقعدی چند نوع دارد؟

در پزشکی این عارضه در دو دسته قرار می گیرد:

  • شقاق مقعدی که کمتر از ۶ هفته طول بکشد، شقاق مقعدی حاد نامیده می شود که زخم آن سطحی تر بوده و معمولا عمق زیادی ندارد. این مورد می تواند خود به خود بهبود پیدا کند.
  • شقاق مزمن مقعد علائمی بیش از ۶ هفته دارد که نسبتا زخمی عمیق بوده و خودبه خود درمان نمی شود. در نتیجه فرد حتما باید به پزشک متخصص گوارش یا جراح عمومی مراجعه کند.

شقاق مقعد حاد معمولا علت قابل شناسایی ندارد، در حالی که شقاق مقعدی مزمن علت قابل شناسایی دارد.

عکس انواع شقاق حاد و مزمن

روش تشخیص و معاینه

پزشک معمولاً پس از معاینه فیزیکی ناحیه نشیمنگاه می‌تواند شقاق مقعدی را تشخیص دهد. اگر چیزی قابل مشاهده نباشد، پزشک با فشاری ملایم به ناحیه مقعد متوجه ابتلا فرد به عارضه می شود. زیرا در صورت وجود شقاق مقعدی اغلب منجر به درد می شود.

همچنین روش های زیر برای زخم های داخل کانال رکتوم به کار برده می شوند:

معاینه رکتوم

این معاینه شامل قرار دادن یک انگشت همراه دستکش یا ابزاری کوچک داخل رکتوم است. اما معمولاً پزشک این کار را انجام نمی دهد زیرا ممکن است باعث درد بیش از حد شود. متخصص ممکن است قبل از معاینه رکتوم از بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر استفاده کند.

همچنین اگر پزشک مشکوک باشد که ممکن است خطر جدی وجود داشته باشد، بیمار به متخصص ارجاع داده می شود.

سیگموئیدوسکوپی یا کولونوسکوپی

برای بررسی داخل مقعد و رکتوم از یک لوله انعطاف پذیر به نام سیگموئیدوسکوپ یا کولونوسکوپ استفاده می شود. اگر پزشک بخواهد بررسی دقیقی از وضعیت فرد داشته باشد، ممکن است این آزمایش تجویز شود.

علائم و نشانه های بیماری چگونه نمایان می شوند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۰۰ ، ۱۲:۴۱
پانیز محمدی

به نقل از گوارنوش؛

امروزه همزمان با رشد روز افزون جمعیت، آلودگی انسانی و صنعتی افزایش یافته و موجب کاهش کیفیت آب آشامیدنی حتی در مناطقی که دارای آب سالم و گوارا بوده اند، شده است. افزایش آلودگی موجب نفوذ نیترات به فاضلاب های انسانی و بالارفتن آلودگی بسیاری از منابع آبی و لایه های مختلف خاک می‌گردد. در حال حاضر برای سالم‌سازی آب ها از دستگاه های تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه کننده آب صنعتی یا نیمه صنعتی استفاده می‌کنند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد دستگاه تصفیه آب، فیلتر تصفیه آب، کاربرد و نحوه عملکرد آن در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

دستگاه تصفیه آب چیست‌؟

دستگاه تصفیه آب به سیستم هایی اطلاق می‌گردد که با بهره گیری از بهترین روش‌های تصفیه، به جداسازی ذرات معلق، آلودگی ها و آلاینده های شیمیایی می‌پردازد. در واقع به هر نوع سیستمی که هر مقدار از این ذرات و آلودگی‌های موجود در آب را حدف نماید، دستگاه تصفیه آب گفته می‌شود. عمل تصفیه آب، توسط سیستم های کوچک خانگی و همچنین سیستم هایی با ابعاد بزرگ‌تر همانند دستگاه های صنعتی و تصفیه خانه های آب شهری، انجام می‌گیرد. اگر اطلاعات کاملی در این زمینه‌ی تصفیه آب ندارید، ابتدا مقاله چرا آب تصفیه شده را مطالعه کنید.

دستگاه تصفیه آب

کاربرد دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب در ابعاد و اشکال مختلف و متفاوتی تولید و عرضه می شود. این دستگاه ها علاوه بر حذف همه ناخالصی های موجود در آب توسط فیلتر های تصفیه، تمام مواد معدنی و مفید را از آب حذف می کنند.

این کار به دو روش صورت می گیرد:

  • روش اسمز معکوس Reverse Osmosis
  • روش تقطیر

اسمز معکوس شبیه به یک فیلتر عمل می‌کند. به این صورت که بجای استفاده از محیطی برای جذب آلودگی، تمامی ذرات آب را توسط یک غشای نیمه تراوا (توسط فیلتر ممبران “membrane” به معنای “غشاء”) حذف می‌کند.

در روش تقطیر، آب را به نقطه جوش می رسانند تا آب تبخیر شود سپس بخار حاصل از تبخیر را حبس می‌کنند. بخار حاصل شده، به عنوان آب تصفیه شده و خالص نگهداری می‌شود.

آب قابل شرب

آب های تصفیه شده به این دو روش عاری از مواد معدنی نظیر کلسیم، پتاسیم، k، کلرید، منیزیم، مس، روی، کروم، آهن و غیره هستند در صورتی سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که؛ “آب آشامیدنی بایددارای حداقل مواد معدنی مورئ نیاز بدن انسان باشد” چرا که برای سلامت انسان بسیار ضروری می‌باشند.

حال با نوشیدن آب عاری از مواد معدنی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اول اینکه این گونه آب ها اسیدتر هستند و در صورت مصرف ماده اسیدی، بدن شما مجبور می شود که از مواد معدنی موجود در دندان و استخوان های شما تغذیه کند تا زمینه تشکیل بی کربنات فراهم شود و این اسید در داخل بدن خنثی شود. هنگامی که مایعات اسیدی موجود در بدن شما به نسبت مایعات قلیایی بیشتر باشد، رادیکال های آزاد بیشتر ی تولید می شوند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند چرا که سلول های سرطانی در محیط های اسیدی تر تولید و رشد پیدا می کنند.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۰۰ ، ۲۳:۱۱
پانیز محمدی

فیلتر ممبران اصلی ترین فیلتر دستگاه آب تصفیه کن خانگی به شمار می آید به گونه ای که قلب دستگاه تصفیه آب نامیده می‌شود. فیلترها تمام کار تصفیه و بهبود کیفیت آب را انجام  می‌دهند، به همین دلیل می‌بایست از کیفیت بالایی برخوردار باشند. کیفیت بالا موجب افزایش طول عمر و راندمان فیلترها و دستگاه خواهد شد. به جرات می توان گفت یکی از بهترین فیلترهای ممبران موجود در بازار فیلتر ممبران فیلمتک  filmtec membrane filter می باشد چرا که از نظر کیفیت ساخت و عملکرد امتحان خود را پس داده است.

در صورت تعویض فیلترهای پیش تصفیه (فیلترهای مرحله ۱، ۲ و ۳) در موعد مقرر، بیش از ۴ سال دوام دارد. حتی مشاهده کردیم که تا ۸ سال نیز دوام داشته است. این فیلتر به نسبت دیگر فیلترهای ممبران موجود در بازار گرانتر بوده که دوام، طول عمر بالا  و کیفیت ساخت بالای آن این اختلاف قیمت را توجیح و تحت پوشش قرار دهد.

وظیفه فیلتر ممبران فیلمتک

فیلتر ممبران فیلمتک مناسب تمامی دستگاه های اسمز معکوس می‌باشد. این فیلترها آب را به روش اسمز معکوس به خوبی تصفیه می‌کنند. ممبران یازده لایه می باشد و به اختصار به آن غشای نیم تراوا می گویند. این فیلتر وظیفه حذف تمامی مواد شیمیایی، باکتری ها، ویروس ها، نیتریت، نیترات، آرسنیک و فلزات سنگین را دارد. فیلتر ممبران تصفیه آب فیلمتک توانایی حذف ذرات تا ۰٫۱ نانومتر یا ۰٫۰۰۰۱ میکرون را دارد. مقدار آب خالصی که می تواند در روز تولید کند، بیش از ۵۰ گالن معادل ۲۰۰ لیتر در روز می باشد. جهت مشاهده انواع فیلتر و همچنین خرید فیلتر با بالاترین کیفیت به فروشگاه گوارنوش مراجعه کنید.

ممبران چیست ؟

ممبران یا ممبرین (membrane) در زبان فارسی به معنای غشا می‌باشد که منظور از غشا همان پوسته است. ممبران یا غشاء دارای لایه کامپوزیتی می باشد که از سه لایه و قسمت تشکیل شده است: پلی استر، پلی سلفون و پلی آمید

خرید از https://govarnosh.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۰۰ ، ۲۳:۰۳
پانیز محمدی

زگیل تناسلی یا ویروس اچ پی وی در زنان و مردان

زگیل تناسلی که در انگلیسی با اصطلاح Genital Warts نام برده می شود، یکی از رایج ترین بیماری های جنسی می باشد که امروزه در مردان و زنان به طور شایع دیده می شود. همچنین انتخاب بهترین روش درمان زگیل تناسلی از دغدغه های اصلی این بیماران می باشد که در ادامه به بررسی کامل آنها می پردازیم. در ابتدا لازم است نکات زیر را بدانید:

  1. عامل زگیل تناسلی، ویروس اچ پی وی (HPV) است.
  2. زگیل تناسلی هم زنان و هم مردان را مبتلا می کند، اما برای زنان عوارض خطرناک تری دارد.
  3. درمان زگیل تناسلی امکان پذیر است، اما ممکن است مجدداً عود کند، مگر اینکه ریشه ویروس و بیماری بصورت کامل درمان شود.

زگیل تناسلی چیست ؟

زگیل تناسلی بافتی نرم و برجسته است که بر روی ناحیه تناسلی ظاهر می شود. این بیماری از طریق ارتباط جنسی منتقل میشود و نوع خاصی از ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) می باشد. زگیل تناسلی ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود.

ویروس HPV شایع ترین نوع بیماری های آمیزشی یا جنسی می باشد. مردان و زنانی که روابط جنسی بیشتری دارند، بیشتر از سایرین در معرض آلودگی به ویروس اچ پی وی HPV یا زگیل های تناسلی هستند. بیماری HPV برای زنان خطرناک تر است زیرا برخی از انواع HPV می توانند سرطان دهانه رحم یا واژن را ایجاد کنند.

آیا زگیل تناسلی واگیر دار است؟

یکی از سوالاتی که به طور شایع مطرح است این موضوع می باشد که آیا زگیل تناسلی واگیر دار است؟ در پاسخ باید گفت که بله. این زائده ها از طریق تماس با فردی که دارای این ویروس می باشد، قابل انتقال است. همچنین ویروس ناشی از این عارضه به همراه انتقال خود زگیل ها از طریق ارتباط دهانی وجود دارد. اما طبق تحقیقات پزشکی امکان انتقال آن از طریق دستشویی ها وجود ندارد.

علائم زگیل تناسلی

زگیل تناسلی از طریق روابط جنسی، دهانی، واژن و مقعد منتقل می شود. معمولاً از زمان انتقال ویروس تا ایجاد زگیل چندین هفته تا چندین ماه فاصله است. زگیل تناسلی همیشه با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست، زیرا ممکن است این زگیل ها بسیار کوچک و به رنگ پوست یا کمی تیره تر باشند. همچنین ممکن است زائده های ایجاد شده شبیه گل کلم، صاف یا کمی زبر و حساس به لمس باشند. این بافت ها ممکن است به شکل یک خوشه زگیل یا فقط یک زگیل تنها ظاهر شوند.

ادامه مطلب زگیل تناسلی چیست؟ https://hpvdarman.com/%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۰۰ ، ۱۲:۲۶
پانیز محمدی

بسیاری از افراد هنگامی که برای اولین بار با بیماری بواسیر مواجه می شوند از بیان بیماری خود حتی نزد پزشک خجالت می کشند و بر این باورند که بیماری آنها خود به خود درمان خواهد شد. در حالی که تا به امروز هیچ کدام از موارد این بیماری خود به خود درمان نشده است و درمان بواسیر یا هموروئید داخلی به رسیدگی های پزشکی نیاز دارد در غیر این صورت با تکرار علائم و نشانه های آن هموروئید وارد مراحل پیشرفته تری می شود و این می تواند درمان بواسیر را به مراتب مشکل تر و سخت تر کند. اما راه حل قطعی چیست؟ آیا می دانید درمان قطعی و فوری بواسیر کدام است؟

نگاهی گذرا به روش های درمان بهتر مشخص می کند که دنیای پزشکی چه راه حلی برای این مشکل در نظر گرفته است و کدام روش درمانی از همه بهتر و موثر تر است.

امروزه بسیاری از مردم به منظور درمان؛ برای عمل جراحی هموروئید یا درمان بواسیر داخلی با لیزر اقدام می کنند که سوال اینجاست عمل جراحی سنتی بهتر است یا لیزر؟

برای لیزر بواسیر یا هموروئید در تهران کجا مراجعه کنیم؟

درمان بواسیر با لیزر

با پیشرفت هایی که در دنیای پزشکی صورت گرفته است متخصصان توانستند جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی درمان بواسیر مثل عمل جراحی کشف کنند.

روشی ایمن، بی خطر و غیر تهاجمی با تکنولوژی فوق العاده بالا به نام لیزر درمانی.

درمان بواسیر با لیزر روشی بی خطر و کاملا بدون عارضه است که برای درمان انواع بیماری های مقعدی از جمله بواسیر می توان از آن استفاده کرد.

روش لیزر درمانی می تواند انواع مختلف هموروئید داخلی و خارجی را به طور قطعی و با کمترین امکان بازگشت مجدد تحت درمان قرار داد و بدین ترتیب شاهد یک درمان موفق و کاملا موفقیت آمیز در این زمینه بود.

در روش درمان بواسیر با لیزر با کمک تاباندن اشعه ی لیزر بر روی بافت های آسیب دیده انجام می پذیرد. قدرت اشعه ی لیزر می تواند بدون کوچکترین آسیبی به بافت های سالم همجوار به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک کند و با تبخیر بافت های آسیب دیده و مسدود سازی عروق خونی توسط گرمای اشعه ی لیزر، هموروئید در کوتاه ترین زمان ممکن بدون خونریزی و درد پایان می یابد.

بهترین پزشک متخصص درمان بواسیر در تهران کیست؟

هزینه ی درمان بواسیر یا هموروئید داخلی با لیزر

بحث هزینه های درمان همیشه از امور مهم و اساسی در پروسه های درمانی بیماری ها محسوب می شود و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه اهمیت آن به وضوح مشخص است.

شاید برای افرادی که روش لیزر درمانی را برای درمان خود  در نظر گرفته اند سوال مهم هزینه ی انجام آن باشد. در رابطه با هزینه ی درمان بواسیر با لیزر باید بگوییم که قطعا از انجام عمل جراحی و بستری در بیمارستان مقرون به صرفه تر است اما تعیین قیمت دقیق آن قبل از انجام معاینه ی هموروئید و ارزیابی نوع آن امکان پذیر نیست.

سایر گزینه های درمان بواسیر بدون جراحی

بسیاری از بیماران برای رهایی از عوارض جراحی بواسیر یا هموروئید به دنبال روشهای درمان بدون عمل جراحی هستند. با این وجود که لیزر بهترین راه درمان بواسیر خارجی و داخلی می باشد، ولی در اینجا نگاهی کوتاه به سایر روشهای درمان بدون جراحی نیز می اندازیم.

درمان با رابربند

یکی از روشهایی که برای درمان این عارضه استفاده می شده است، استفاده از حلقه های پلاستیکی به نام رابربند می باشد. پزشک با انداختن این حلقه به دور توده بواسیری خون رسانی به آن را قطع می کند و این توده پس از سیاه شدن می افتد. این روش معمولا با درد زیادی همراه است.

اسکلروتراپی

یکی از روشهای قدیمی برای درمان هموروئید اسکلروتراپی می باشد. که باعث کاهش التهاب و کمک به بهبود سریع بیماری می شود. اسکلروتراپی تزریق نوعی ماده مخصوص در این رگ های خونی و ملتهب است که منجر به کوچکتر شدن آنها می شود. این روش بصورت سرپایی در کلینیک پزشک انجام می شود و معمولا درد یا ناراحتی به همراه ندارد.

ادامه مطلب لیزر بواسیر https://cliniczarei.com/hemorrhoids/treatment/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۰۰ ، ۱۲:۱۹
پانیز محمدی