وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

زنجبیل

زنجبیل یکی از اصلی ترین خوراکی های تند در طب های سنتی است که به علت دارا بودن خاصیت ضد تهوع ، تسکین دهنده معده شناخته شده است. اما زنجبیل می تواند با درد از جمله درد مفاصل ناشی از آرتروز و همچنین گرفتگی قاعدگی مبارزه کند. در یک مطالعه مشخص شده است که کپسول های زنجبیل و همچنین داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن برای تسکین درد دوره ای مناسب هستند.

دانه کدو تنبل

این دانه ها منبع بسیار مهمی از منیزیم، ماده معدنی است که ممکن است تعداد میگرن های شما را کاهش دهد. همچنین ممکن است به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند. 

 برای دریافت منیزیم بیشتر  بادام و بادام زمینی ، سبزیجات برگ سبز تیره (مانند اسفناج و کلم) ، لوبیا و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ماهی سالمون

ماهی آزاد دارای اسیدهای چرب امگا 3 و خواص ضد التهابی است.  این خوراکی سالم قلمداد می شود و در صورت ابتلا به آرتریت روماتوئید ، می تواند حساسیت به مفصل را کاهش دهد. انواع دیگر ماهی های آب سرد، از جمله ماهی ساردین و ماهی خالدار نیز انتخاب های خوبی هستند. اگرچه بهتر است از مصرف تیلاپیا و گربه ماهی خودداری کنید. زیرا  سطح بالای اسیدهای چرب امگا 6 در آنها ممکن است التهاب را تقویت کند.

آب آلبالو ترش

در یک مطالعه مشخص شد، دونده هایی که از 7 روز قبل از مسابقه و در روز مسابقه دو بار در روز آب آلبالو ترش نوشیده اند ، درد عضلانی کمتری نسبت به گروهی دارند که نوشیدنی با طعم مشابه را بدون آب طبیعی نوشیده بودند. علت این امر می تواند آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در  این میوه باشد.

یکپسایسین  ماده موجود در فلفل است. برخی تحقیقات اولیه نشان می دهند که خوردن فلفل گرم به جای قرار دادن آنها روی پوست شما ، ممکن است باعث کاهش و جلوگیری از التهاب شود. 

چای نعنا

روغن نعناع باعث رفع گرفتگی درد، گاز و نفخ می شود . این علائم از مهمترین نشانه های سندرم روده تحریک پذیر هستند. چای نعناع می تواند ناراحتی گاه به گاه شکم را تسکین دهد. در تحقیقات اولیه ، چای نعناع به اندازه یک مسکن ضد درد موثر بوده است

بلوبری

این جواهرات آبدار کمی دارای خواص  دارویی هستند و می توانند با التهاب مبارزه کرده و درد را کاهش دهند. اگر این فصل توت نیست ، زغال اخته منجمد می تواند مواد مغذی یکسانی یا حتی بیشتر از  نوع تازه داشته باشد. سایر میوه ها با آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها ، از جمله توت فرنگی و پرتقال ، می توانند اثر تسکین دهنده مشابهی داشته باشند.

زردچوبه

ترکیب موجود در این ادویه نارنجی رنگ، می تواند بر روی چندین مشکل از جمله التهاب تأثیر بگذارد. مطالعات مربوط به مبتلایان به آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت که مکمل کورکومین مصرف کرده اند، نشان داده است که با مصرف این ماده عوارض جانبی دارو ها کاهش می یابد. همچنین فلفل سیاه می تواند به جذب بهتر این ماده کمک کند، 

برگرفته از مقاله خوراکی های ضد درد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۴۴
پانیز محمدی

احتمال دارد مشکلات گوارشی در ایجاد بیماری های نشیمنگاهی تاثیرگذار باشند اما دلایل دیگری هم در ایجاد این بیماری ها موثرند. بواسیر یا هموروئید، فیستول، شقاق و کیست مویی از اصلی ترین عارضه های نشیمنگاهی هستند که با یکدیگر متفاوت اند اما در مواقعی علائم آنها باهم مشترک است.

عارضه بواسیر یا هموروئید که حدودا 50 درصد مردم در طول زندگی خود به آن مبتلا می‌شوند، به عنوان رایج ترین عارضه مقعدی شناخته می شود و احتمال بروز آن در هر سنی وجود دارد. این بیماری در واقع آسیب دیدگی و التهاب رگ ها در ناحیه تحتانی رکتوم و مقعد است و زمانی که این عروق از حالت طبیعی خود خارج می شوند، بواسیر بروز پیدا کرده است. افرادی که تغذیه مناسب و سبک زندگی درستی دارند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

اما دلایلی که باعث ایجاد این آسیب دیدگی در رگ ها می‌شوند شامل اسهال مزمن، یبوست، نشستن در زمان طولانی، ژنتیک، چاقی، زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج و … می باشد. این عوامل باعث ایجاد فشار در این ناحیه می شوند و همین فشار به دلیل حساسیت بالای مقعد می‌تواند منجر به آسیب دیدگی و بروز بیماری شود.

مبتلایان به بواسیر علائم متفاوتی را تجربه می کنند و علت این است که هموروئید می تواند در انواع مختلفی ایجاد شود.

بواسیر خارجی: اگر شریان های خونی بیرون و اطراف مقعد درگیر شوند بواسیر خارجی است. هموروئید خارجی معمولا همراه با علائمی مثل درد شدید هنگام نشستن، سوزش و خارش در ناحیه مقعد، التهاب و تورم اطراف مقعد و خونریزی همراه است. البته این علائم می توانند در هر دو نوع هموروئید مشترک باشند اما در بواسیر خارجی شدت آنها بیشتر است.

بواسیر داخلی:  اگر عروقی که در انتهای رکتوم و داخل کانال مقعد هستند دچار آسیب و کشیدگی شوند، بواسیر داخلی است. هموروئید داخلی می تواند مدت ها بدون علائم باشد و شایع ترین علامت آن مشاهده خون در مدفوع است.

بواسیر خونی: هر دو نوع بواسیر داخلی و خارجی می توانند دچار خونریزی شدید شوند که در این شرایط به آن ها بواسیر خونی گفته می شود.

وقتی خونریزی بواسیر زیاد می شود، بیمار تقریبا در شرایط اورژانسی قرار می گیرد و باید سریعا به پزشک مربوطه مراجعه کند. دکتر متخصص ابتدا با معاینه فیزیکی مشکل بیمار را بررسی می کند و اگر نیاز به انجام آزمایشاتی برای تشخیص بیماری باشد، آنها را انجام می دهد.

روش های مختلفی برای تشخیص و درمان سریع بواسیر خارجی و داخلی وجود دارد و معمولا بیمارانی که علائم آنها حاد شده به دنبال این درمان ها می باشند. البته ترجیح تمام بیماران استفاده از روش های درمانی بدون جراحی است که در مراحل نخست بیماری شاید بتوان از آنها استفاده کرد اما نه به عنوان درمان قطعی هموروئید.

 

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۵۲
پانیز محمدی