وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

مبارزه علیه درد با خوراکی ها

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴ ب.ظ

زنجبیل

زنجبیل یکی از اصلی ترین خوراکی های تند در طب های سنتی است که به علت دارا بودن خاصیت ضد تهوع ، تسکین دهنده معده شناخته شده است. اما زنجبیل می تواند با درد از جمله درد مفاصل ناشی از آرتروز و همچنین گرفتگی قاعدگی مبارزه کند. در یک مطالعه مشخص شده است که کپسول های زنجبیل و همچنین داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن برای تسکین درد دوره ای مناسب هستند.

دانه کدو تنبل

این دانه ها منبع بسیار مهمی از منیزیم، ماده معدنی است که ممکن است تعداد میگرن های شما را کاهش دهد. همچنین ممکن است به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند. 

 برای دریافت منیزیم بیشتر  بادام و بادام زمینی ، سبزیجات برگ سبز تیره (مانند اسفناج و کلم) ، لوبیا و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ماهی سالمون

ماهی آزاد دارای اسیدهای چرب امگا 3 و خواص ضد التهابی است.  این خوراکی سالم قلمداد می شود و در صورت ابتلا به آرتریت روماتوئید ، می تواند حساسیت به مفصل را کاهش دهد. انواع دیگر ماهی های آب سرد، از جمله ماهی ساردین و ماهی خالدار نیز انتخاب های خوبی هستند. اگرچه بهتر است از مصرف تیلاپیا و گربه ماهی خودداری کنید. زیرا  سطح بالای اسیدهای چرب امگا 6 در آنها ممکن است التهاب را تقویت کند.

آب آلبالو ترش

در یک مطالعه مشخص شد، دونده هایی که از 7 روز قبل از مسابقه و در روز مسابقه دو بار در روز آب آلبالو ترش نوشیده اند ، درد عضلانی کمتری نسبت به گروهی دارند که نوشیدنی با طعم مشابه را بدون آب طبیعی نوشیده بودند. علت این امر می تواند آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در  این میوه باشد.

یکپسایسین  ماده موجود در فلفل است. برخی تحقیقات اولیه نشان می دهند که خوردن فلفل گرم به جای قرار دادن آنها روی پوست شما ، ممکن است باعث کاهش و جلوگیری از التهاب شود. 

چای نعنا

روغن نعناع باعث رفع گرفتگی درد، گاز و نفخ می شود . این علائم از مهمترین نشانه های سندرم روده تحریک پذیر هستند. چای نعناع می تواند ناراحتی گاه به گاه شکم را تسکین دهد. در تحقیقات اولیه ، چای نعناع به اندازه یک مسکن ضد درد موثر بوده است

بلوبری

این جواهرات آبدار کمی دارای خواص  دارویی هستند و می توانند با التهاب مبارزه کرده و درد را کاهش دهند. اگر این فصل توت نیست ، زغال اخته منجمد می تواند مواد مغذی یکسانی یا حتی بیشتر از  نوع تازه داشته باشد. سایر میوه ها با آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها ، از جمله توت فرنگی و پرتقال ، می توانند اثر تسکین دهنده مشابهی داشته باشند.

زردچوبه

ترکیب موجود در این ادویه نارنجی رنگ، می تواند بر روی چندین مشکل از جمله التهاب تأثیر بگذارد. مطالعات مربوط به مبتلایان به آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت که مکمل کورکومین مصرف کرده اند، نشان داده است که با مصرف این ماده عوارض جانبی دارو ها کاهش می یابد. همچنین فلفل سیاه می تواند به جذب بهتر این ماده کمک کند، 

برگرفته از مقاله خوراکی های ضد درد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۴
پانیز محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی