وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

یکی از سایت های معتبر پزشکی (sydneygastroenterologist.com.au) بیان می کند اگر به یکی از بیماری های مقعدی مبتلا شده باشید، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  • احساس سوزش در پوست اطراف مقعد
  • ترشح چرک
  • درد یا حساسیت در ناحیه مقعد
  • پوست اطراف ناحیه قرمز به نظر می رسد

این علائم ممکن است نتیجه برخی از انواع بیماری های مقعدی باشد. رایج ترین آنها عبارتند از:

بواسیر یا هموروئید

https://b2n.ir/k38590 بواسیر که معمولاً به آن هموروئید می گویند، یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی است که ممکن است تجربه کنید. این وضعیت با وریدهای متورم در مقعد و پایین رکتوم مشخص می شود که به عنوان دو نوع هموروئید داخلی یا هموروئید خارجی دسته بندی می شوند.

عکس توده بواسیر داخلی و خارجی

در حالی که علائم شما ممکن است به بواسیر داخلی یا خارجی بستگی داشته باشد، شایع‌ترین علائم انبوه شامل درد یا ناراحتی، تورم در اطراف مقعد، خونریزی مقعدی، خارش یا سوزش در ناحیه اطراف مقعد و حتی فشار دادن بواسیر است. اکثر توده های بواسیر از طریق معاینه دهانه مقعد مشخص می شوند.

ممکن است برخی از نشانه های بواسیر را داشته باشید ولی به دلیل عدم آشنایی آنها را تشخیص ندهید. از این رو ما این علائم را در ادامه کامل برایتان آورده ایم:

  • احساس خارش شدید در مقعد 
  • ناراحتی و درد در اطراف مقعد به خصوص هنگام اجابت مزاج
  • برآمدگی یا مشاهده چیزی شبیه به گوشت اضافه در اطراف مقعد
  • نشت مدفوع یا ترشحات از مقعد
  • احساس درد هنگام حرکت روده
  • مشاهده خون در مدفوع یا روی دستمال کاغذی پس از دفع
  • احساس مداوم نیاز به دستشویی به گونه ای که پس از دفع هم حس می کنید هنوز چیزی داخل شما گیر کرده

درمان بواسیر

درمان این نوع بیماری مقعدی شامل نرم کننده های مدفوع در کنار تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی است. گاهی اوقات، پزشکان ممکن است حذف هموروئید را از طریق جراحی توصیه کنند. هموروئید یک بیماری شایع در میان بزرگسالان است که در صورت عدم درمان می تواند باعث درد و ناراحتی زیادی شود. بواسیر، اغلب خود به خود یا با روشهای ساده خانگی که بدون درمان از طریق جراحی بوده، در عرض چند هفته از بین می رود.

فیستول

فیستول های مقعدی که با تشکیل یک گذرگاه غیرطبیعی و عفونی بین پوست و مقعد به دنبال تخلیه آبسه مشخص می شود، بدون توجه به اینکه تصادفی یا توسط پزشک انجام شده باشد، پس از این فرآیند شایع هستند.

معمولاً ناشی از عفونت یا بیماری کرون است، علائم فیستول شامل درد، تورم و ترشح خون و چرک است. 

عکس فیستول

درمان فیستول

این نوع بیماری مقعدی معمولاً از طریق جراحی درمان می شود. درمان با چسب فیبرین در حال حاضر تنها گزینه غیر جراحی فیستول مقعدی است. این شامل تزریق چسب به فیستول توسط جراح در حالی است که شما تحت بیهوشی عمومی هستید. چسب به مهر و موم شدن فیستول و ترغیب آن به بهبودی کمک می کند.

زمانی که افراد به این بیماری دردناک مبتلا می شوند، عموما به دنبال بهترین جراح فیستول و یک متخصص خوب می گردند تا بتواند بیماری آنها را بدون کمترین درد و هیچ گونه عوارض درمان کند. از این رو مراجعه به یک پزشک خوب تاثیر به سزایی در درمان فیستول مقعدی دارد. بیماران می توانند برای پیدا کردن بهترین جراح فیستول به اینجا مراجعه کنند.

شقاق

شقاق به شکاف یا پارگی در پوشش کانال پایین مقعد اشاره دارد. در حالی که شقاق می تواند به دلایل مختلفی از جمله بیماری های مقاربتی، بیماری التهابی روده، و اسهال مزمن یا حاد رخ دهد، اما اغلب در صورت فشار بیش از حد در طول اجابت مزاج رخ می دهد.

متخصصین گوارش که به عنوان شقاق مقعدی حاد یا مزمن طبقه بندی می شوند، ممکن است از روش های درمانی مختلفی برای درمان این بیماری استفاده کنند.

آبسه پری آنال

آبسه مقعدی به مجموعه ای از توده های چرکی در نزدیکی دریچه یا قسمت های دیگر در این عضو مانند داخل کانال رکتوم اشاره دارد. معمولاً در نتیجه یک عفونت، اینها اغلب به شکل کورک در نزدیکی مقعد یا در بافت عمیق‌تر داخل مقعد ایجاد می‌شوند.

این موارد از طریق زهکشی یا برش جراحی درمان می شوند. در حالی که این روش به طور کلی یک روش پیچیده نیست، تخلیه آبسه مقعدی میتواند منجر به فیستول مقعدی شود.

علائم شامل درد و تورم، احساس ضربان در مقعد، ترشح چرک، تحریک پوست اطراف مقعد و یبوست است. آبسه های عمیق تر نیز ممکن است باعث لرز، ضعف و تب شوند.

پرولاپس یا بیرون زدگی رکتوم

یکی دیگر از انواع اصلی بیماری های نشیمنگاهی، افتادگی رکتوم است. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که راست روده به داخل به بیرون می چرخد و از طریق مقعد خارج می شود. زنان در مقایسه با مردان بیشتر احتمال دارد این وضعیت را تجربه کنند.

اگر پرولاپس رکتوم را تجربه کنید، ممکن است احساس درد و ناراحتی کنید که از پایین شکم، خون و مخاط از مقعد، یبوست، بیرون زدگی راست روده از طریق مقعد، نشت مدفوع و ناتوانی در کنترل حرکات روده منشأ می گیرد.

این مشکل معمولاً از طریق جراحی، تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی و سایر روش‌های پزشکی اصلاح می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۰۱ ، ۱۷:۲۳
پانیز محمدی

هرپس سیمپلکس نوعی ویروس مقاربتی است که منجر به ایجاد دو نوع تبخال تناسلی در مردان و زنان می شود. HSV-1 روی دهان و صورت شما تأثیر می گذارد. HSV-2 بر ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد. هنگامی که فردی به تبخال مبتلا می شود، تقریبا می توان گفت که یک بیماری مادام العمر است.

علائم آن معمولاً شامل زخم هایی است که تا 10 روز برای بهبودی زمان لازم دارند. برخی از افراد هیچ علائمی از تبخال را تجربه نمی کنند. برخی دیگر درمان ضد ویروسی را برای کاهش شیوع بیماری انتخاب می کنند.

تبخال تناسلی چیست؟

هرپس سیمپلکس ویروسی است که باعث عفونت های پوستی می شود. این عفونت مقاربتی در طول عمر همراه شما باقی می ماند و باعث ایجاد زخم ها و تاول های دردناک یا خارش دار می شود که گذرا هستند. ویروس هرپس سیمپلکس معمولاً مشکلات شدیدی ایجاد نمی کند. اما در نوزادان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند می تواند خطرناک باشد. دو نوع هرپس سیمپلکس وجود دارد:

عکس هرپس تناسلی در مردان اطراف آلت تناسلی
  • هرپس سیمپلکس HSV-1 که معمولاً به عنوان تبخال دهان شناخته می شود و معمولا بر دهان یا صورت شما تاثیر می گذارد این نوع از ویروس باعث تبخال می شود. HSV-1 از طریق تماس با بزاق (تف) گسترش می یابد.
  • هرپس سیمپلکس HSV-2 که معمولاً به عنوان تبخال تناسلی شناخته می شود، یک بیماری مقاربتی (STD) است. این عارضه باعث ایجاد زخم هایی روی پوست می شود که در تماس با اندام تناسلی فرد آلوده است.

گاهی اوقات عفونت تبخال می تواند سایر قسمت های بدن مانند چشم ها یا سایر قسمت های پوست را تحت تاثیر قرار داده و با بیماری مانند زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود.

علت بوجود آمدن تبخال تناسلی

تبخال از طریق تماس نزدیک با فردی که مبتلا به عفونت است گسترش می یابد. ویروس هرپس را می توان از طریق پوست و بزاق انتقال داد. اگر به هرپس سیمپلکس مبتلا هستید، به احتمال زیاد در صورت داشتن زخم، ویروس را به فرد دیگری منتقل خواهی کرد. اما حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشید هم می توانید شخص دیگری را آلوده کنید. بسیاری از پزشکان عقیده دارند که ویروس هرپس یک بیماری بدون علامت است.

علائم

بسیاری از افراد مبتلا به عفونت هرگز علائمی از تبخال تجربه نمی کنند. اگر متوجه نشانه هایی در قسمت های مختلف از بدن خود شدید، بسته به اینکه اولین شیوع تبخال خود را داشته باشید یا برای چندمین به آن مبتلا می شوید، آنها را متفاوت تجربه خواهید کرد. علائم عود کننده معمولاً خفیف تر از علائمی هستند که سری اول به آنها مبتلا شدید. علائم با شیوع های بعدی طولانی نمی شوند. برخی دیگر ممکن است تا چهار یا پنج بار در سال شیوع داشته باشند.

کلینیک زارعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۲۲:۳۹
پانیز محمدی

زگیل کف پا در اثر تماس مستقیم با ویروس پاپیلومای انسانی یا همان ویروس اچ پی وی (HPV) ایجاد می شود. این ویروس همان عاملی است که باعث ایجاد زگیل در مناطق دیگر بدن از جمله زگیل تناسلی می شود. زیرا ویروس اچ پی وی دارای بیش از ۱۲۰ نوع مختلف است. این ویروس به طور کلی از طریق بریدگی ها و خراش های کوچک پا به پوست حمله می کند. همچنین محیط های گرم و مرطوب مانند حمام و سونا های بخار بستر مناسبی برای رشد ویروس اچ پی وی هستند. درمان زگیل تناسلی نیز نیازمند روش های منحصر به فرد خود می باشد.

روش های انتقال زگیل پا

به گزارش نیوز اسکای همانطور که پیشتر ذکر شد، مساعد ترین شرایط برای انتقال ویروس زگیل، محیط های مرطوب و خیس می باشد. در نتیجه احتمال انتقال زگیل پا در محیط های آبی مانند استخر ها، سونا های خشک و بخار بسیار زیاد است.

علائم

بیشتر زگیل ها حتی اگر دردناک باشند هم بی خطر هستند. آنها اغلب با میخچه یا پینه اشتباه گرفته می شوند. بنابراین لازم است تمامی علائم آنها را بشناسید تا با هم به اشتباه نگیرید.

زگیل های کف پا به شکل سخت و صاف هستند. زگیل ها که روی پا یا بین انگشتان ظاهر می شوند، اغلب ظاهری برجسته و کاملا گوشتی دارند. زگیل کف پا اغلب به رنگ خاکستری یا قهوه ای است (اما در مواردی رنگ آن ممکن است متفاوت باشد). دور آنها اغلب با چند نقطه سیاه پوشیده می شود. لازم است بدانید که زگیل ها در برابر درمان بسیار مقاوم بوده و تمایل به عود مجدد دارند.

هنگامی که زگیل کف پا در نواحی تحمل کننده وزن بدن (مانند پاشنه پا) ایجاد می شود ، می تواند منبع ایجاد درد شدید و ناراحتی فرد باشد. البته درد هنگامی احساس می شود که فشار مستقیماً بر روی زگیل وارد شود.

علائم دیگر نیز شامل موارد زیر می شوند:

  • خارش زائده و اطراف آن
  • قرمز و ملتهب شدن
  • احساس سوزش
  • خونریزی و زخم (در صورت خراشیده شدن یا برخورد به اجسام)

چگونه از ابتلا به زگیل پا جلوگیری کنیم؟

با انجام کارهای زیر می توانید امکان انتقال را به حداقل رسانده و پیشگیری کنید:

  • از پابرهنه راه رفتن در محیط های غیر از خانه و عمومی مانند استخرها، رختکن ورزشی یا خوابگاه ها خودداری کنید. (استفاده از دمپایی یا صندل های رو فرشی بهترین گزینه است).
  • روزانه کفش و جوراب خود را عوض کنید.
  • پا های خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  • پای کودکان خود را چند وقت یک بار بررسی کنید.
  • زائده زگیل را روی بدن خود را افراد دیگر لمس نکنید زیرا موجب انتقال می شودو
  • به عنوان بخشی از معاینه سالانه سلامت ، به پزشک مراجعه کنید.
  • همچنین زدن واکسن HPV می تواند نقش بارزی در جلوگیری داشته باشد.

درمان قطعی و فوری

طبق گزارش سایت پزشکی webmd زگیل کف پا و زگیل کف دست طی مدتی نسبتاً طولانی بدون درمان از بین می روند. ولی افراد معمولا از وجود آنها احساس خجالت دارند یا حتی در اکثر موارد در انجام کارهای روزمره خود به مشکل میخورند. در نتیجه اگر آنها شما را آزار می دهند ، می توانید به روش های مختلفی زگیل های پوستی روی پا یا کف آن را در کمتر از یک ساعت درمان کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۰۱ ، ۲۳:۴۵
پانیز محمدی

برای درمان و از بین بردن زگیل روی دست روش های مختلفی وجود دارد. که در ادامه به بررسی انواع آنها می پردازیم. این روش ها نسبت به شرایط هر فرد مانند سن، تعداد زگیل ها، اندازه و… بنا به تشخیص پزشک متغیر است. در ابتدا روشهای فوری را معرفی می کنیم که اکثر بیماران به دنبال آنها هستند:

درمان زگیل دست با لیزر

از آنجا که امروزه در علم پزشکی کمتر روش جراحی معمولی مانند بریدن زگیل انجام می شود، بهترین روش درمان و سریع لیزر درمانی می باشد که در عمل با لیزر از پرتوی شدید نوری برای سوزاندن و تخریب بافت زگیل استفاده می شود. این کار معمولاً در مطب پزشک یا کلینیک انجام می شود. بسته به تعداد زگیل هایی که باید برداشته شوند یا به اندازه ناحیه ای که باید درمان شود ، دکتر متخصص از بی حسی موضعی استفاده می کند. در صورتی که بیمار پس از عمل مراقبت های لازم را انجام دهد، احتمال بازگشت زائده ها صفر می باشد.

hpvdarman.com

مزیت استفاده از لیزر نسبت به سایر روش ها :

  • درمان فوری در کمتر از یک ساعت
  • حداقل زمان استراحت به مدت چند روز
  • بازگشت سریع افراد به کارها و فعالیت های روزمره خود
  • از بین رفتن جای زخم زگیل به سرعت
  • ریکاوری پوست و محل زخم مانند روز اول
  • زمان بارداری به دلیل عدم جراحی زائده ها، استفاده از لیزر بهترین گزینه می باشد

هزینه لیزر زگیل دست

لازم به ذکر است که هزینه انجام عمل با لیزر نسبت به عوامل متعدد مانند تعداد زگیل ها و اندازه آنها متغیر است. در نتیجه نیاز به بررسی مستقیم پزشک دارد. یا برای دریافت خدمات آنلاین و رایگان ما می توانید عکس زائده ها را از طریق واتساپ به شماره 09197715527 بفرستید تا همکاران ما هزینه دقیق را خدمت شما عزیزان عرض کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۰۱ ، ۱۴:۴۹
پانیز محمدی

به عنوان یک رویکرد درمانی کلی، باید بیمار را از روش ها آگاه کرد و با توجه به اینکه بیماری در چه مرحله ای قرار دارد، مناسب ترین درمان را با هم انتخاب کرد.

با توجه به اینکه این بیماری شایع و پیچیده است، تکنیک های جراحی برای بیمارانی با تعداد سینوس زیاد، سابقه آبسه و شکایات طولانی مدت برنامه ریزی شده است. برای این منظور، پس از برداشتن کیست، می توان زخم باز را با یک لایه پوستی که از مفصل ران گرفته شده است پوشاند (تکنیک فلپ شیفت) یا بعد از برداشتن کیست، زخم را باز گذاشت.

در جراحی هایی که با استفاده از فلپ انجام می شود، بازگشت بیمار به سر کار 15-10 روز طول می کشد. به دلیل محدودیت حرکت، دوره پس از عمل می تواند دشوار باشد.

برای خواندن مطلب عمل جراحی کیست مویی اینجا کلیک کنید.

هنگام عمل با روش باز کیست پر از چرک برش خورده و تمام عفونت و موهای زائد داخلش تخلیه می شود. برای برش و زهکشی پزشک از تیغ جراحی استفاده می کند. پس از عمل سینوس پیلونیدال به روش باز زخم باز می ماند و داخلش با پانسمان کاملا پوشانده می شود تا کاملا ترمیم پیدا کند.

hpvdarman.com – عمل جراحی کیست مویی

در زخم هایی که به طور باز عمل می شوند (درمان ثانویه)، پانسمان طولانی مدت است و ممکن است راحتی بیمار را مختل کند، اما روشی با کمترین خطر عود است.

در صورت تشکیل آبسه، حدود 2-3 هفته پس از تخلیه آبسه، درمان دارویی انجام می شود و بیمار در پایان درمان مجددا ارزیابی می شود. به طور کلی زمان بین تخلیه آبسه و جراحی به طور متوسط ​​1 ماه است.

درمان با لیزر بدون جراحی

برداشتن حفره + بسته شدن با لیزر را می توان در بیمارانی در مراحل اولیه که فقط با شکایاتی مانند ترشح و خارش مراجعه می کنند، اعمال کرد. در این روش با بی حسی موضعی، منافذ سینوس برداشته می شود، محتویات کیست ها تمیز می شود و قسمت باقی مانده با کمک یک فیبر با لیزر در انتها بسته می شود. این امکان وجود دارد که بیمار پس از مدتی استراحت در همان روز به زندگی عادی خود بازگردد.

میکروسینوسکتومی ممکن است در بیماران مناسب در مراحل اولیه ترجیح داده شود. با بی حسی موضعی، سینوس ها با برش های 1-2 سانتی متری برداشته شده و پوست با بخیه بسته می شود. بیمار می تواند در همان روز به زندگی روزمره خود بازگردد.

از آنجا که روش لیزر با بالاترین دقت و کمترین آسیب به نواحی مختلف پوست انجام می شود، آن را روش درمان بدون جراحی می نامند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۰۱ ، ۱۰:۵۲
پانیز محمدی