وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

علائم تبخال تناسلی در مردان و زنان + عکس و علت

سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹ ب.ظ

هرپس سیمپلکس نوعی ویروس مقاربتی است که منجر به ایجاد دو نوع تبخال تناسلی در مردان و زنان می شود. HSV-1 روی دهان و صورت شما تأثیر می گذارد. HSV-2 بر ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد. هنگامی که فردی به تبخال مبتلا می شود، تقریبا می توان گفت که یک بیماری مادام العمر است.

علائم آن معمولاً شامل زخم هایی است که تا 10 روز برای بهبودی زمان لازم دارند. برخی از افراد هیچ علائمی از تبخال را تجربه نمی کنند. برخی دیگر درمان ضد ویروسی را برای کاهش شیوع بیماری انتخاب می کنند.

تبخال تناسلی چیست؟

هرپس سیمپلکس ویروسی است که باعث عفونت های پوستی می شود. این عفونت مقاربتی در طول عمر همراه شما باقی می ماند و باعث ایجاد زخم ها و تاول های دردناک یا خارش دار می شود که گذرا هستند. ویروس هرپس سیمپلکس معمولاً مشکلات شدیدی ایجاد نمی کند. اما در نوزادان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند می تواند خطرناک باشد. دو نوع هرپس سیمپلکس وجود دارد:

عکس هرپس تناسلی در مردان اطراف آلت تناسلی
  • هرپس سیمپلکس HSV-1 که معمولاً به عنوان تبخال دهان شناخته می شود و معمولا بر دهان یا صورت شما تاثیر می گذارد این نوع از ویروس باعث تبخال می شود. HSV-1 از طریق تماس با بزاق (تف) گسترش می یابد.
  • هرپس سیمپلکس HSV-2 که معمولاً به عنوان تبخال تناسلی شناخته می شود، یک بیماری مقاربتی (STD) است. این عارضه باعث ایجاد زخم هایی روی پوست می شود که در تماس با اندام تناسلی فرد آلوده است.

گاهی اوقات عفونت تبخال می تواند سایر قسمت های بدن مانند چشم ها یا سایر قسمت های پوست را تحت تاثیر قرار داده و با بیماری مانند زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود.

علت بوجود آمدن تبخال تناسلی

تبخال از طریق تماس نزدیک با فردی که مبتلا به عفونت است گسترش می یابد. ویروس هرپس را می توان از طریق پوست و بزاق انتقال داد. اگر به هرپس سیمپلکس مبتلا هستید، به احتمال زیاد در صورت داشتن زخم، ویروس را به فرد دیگری منتقل خواهی کرد. اما حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشید هم می توانید شخص دیگری را آلوده کنید. بسیاری از پزشکان عقیده دارند که ویروس هرپس یک بیماری بدون علامت است.

علائم

بسیاری از افراد مبتلا به عفونت هرگز علائمی از تبخال تجربه نمی کنند. اگر متوجه نشانه هایی در قسمت های مختلف از بدن خود شدید، بسته به اینکه اولین شیوع تبخال خود را داشته باشید یا برای چندمین به آن مبتلا می شوید، آنها را متفاوت تجربه خواهید کرد. علائم عود کننده معمولاً خفیف تر از علائمی هستند که سری اول به آنها مبتلا شدید. علائم با شیوع های بعدی طولانی نمی شوند. برخی دیگر ممکن است تا چهار یا پنج بار در سال شیوع داشته باشند.

کلینیک زارعی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی