وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

هنگامی که اسید معده به مری بازگشت می کند، وضعیتی به نام رفلاکس اسیدی معده اتفاق می افتد. در این لحظه ممکن است درد سوزشی در وسط قفسه سینه خود احساس کنید.

اکثر مردم با اجتناب از برخی غذاها و نوشیدنی‌ها که باعث ایجاد علائم این عارضه می‌ شوند، یا مصرف داروهای ضد اسید بدون نسخه یا سایر داروهایی که تولید اسید معده و التهاب مری را کاهش می‌دهند، از پیش آمدن رفلاکس جلوگیری می کنند. تغییرات سبک زندگی مانند بالا بردن سر با بالش اضافی قبل از خواب، دراز نکشیدن بعد از غذا و ترک سیگار نیز می تواند کمک کننده باشد. با این حال، برخی از موارد از بیماری رفلاکس معده نیاز به درمان قوی‌ تری دارند، مانند داروهای مسدود کننده اسید یا حتی جراحی.

B2n.ir/a17744

شقاق یا فیشر

شقاق مقعد پارگی های ریز و تقریبا بیضی شکلی هستند که در پوشش مقعد یافت می شوند. علائم آن مشابه هموروئید است، مانند خونریزی و درد پس از حرکت روده‌ها. زور زدن و حرکات سخت روده می تواند باعث ایجاد شقاق شود، اما مدفوع سفت و اسهال مداوم نیز می تواند باعث ایجاد شقاق شود. تقریبا تمام کسانی که یبوست دارند، برای یک بار هم که شده شقاق را تجربه می کنند.

یک رژیم غذایی با فیبر بالا که مدفوع شما را به خوبی شکل داده و حجیم می کند، اغلب بهترین درمان است. دارو برای شل کردن عضلات اسفنکتر مقعد، و همچنین داروهای بی حس کننده موضعی و حمام سیتز، می تواند درد را تسکین دهد. با این حال، شقاق مزمن ممکن است نیاز به جراحی عضله اسفنکتر مقعد داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۰۲ ، ۱۴:۴۲
پانیز محمدی