وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

درمان فیستول با زالو
استفاده از زالو می تواند در بهبود علائم بیمار و از بین بردن عفونت موثر باشد. همچنین انجام زالو درمانی در کنار سایر روشها می تواند به نتیجه گیری بهتر از این درمان خانگی کمک کند. زالو خون را توصیه می کند. انجام زالو درمانی در سه مرحله و با فاصله یک هفته برای درمان این بیماری مفید است.

درمان فیستول با لیزر راه قطعی درمان این بیماری است که در یک جلسه سرپایی در کلینیک و در کمتر از نیم ساعت انجام میشود. بیمار در حین لیزر درمانی درد و یا خونریزی احساس نمی کند.

پونه کوهی درمان گیاهی فیستول مقعدی
پونه کوهی دارویی گیاهی، ضد التهاب و نوعی آنتی بیوتیک قوی است. مصرف این گیاه علاوه بر بهبود التهاب و عفونت در کاهش تورم و جلوگیری از خونریزی نیز موثر خواهد بود. به علاوه مصرف پونه کوهی در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز موثر است.

برای این منظور یک قاشق از روغن برگ پونه کوهی را در آب حل کرده و اجازه دهید به جوش بیاید و پس از خنک شدن آماده مصرف است. این نوشیدنی را می توانید 2 بار در روز مصرف کنید. این نوشیدنی سیستم ایمنی را قوی تر کرده و باکتریهای مضر را از بین می برد.

درمان سنتی فیستول با زردچوبه
زردچوبه ماده ای ضد التهاب و آنتی بیوتیک قوی است. کورکومین موجود در زردچوبه به حفظ و افزایش تعداد گلبول های سفید بدن کمک می کند. پودر زردچوبه پخته شده کورکومین بیشتری داشته و طعم بهتری دارد. بنابراین مصرف زردچوبه می تواند در برطرف کردن التهاب و عفونت زخم و نیز افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. برای تهیه معجون زردچوبه دستورالعمل زیر را به خاطر داشته باشید.

یک قاشق زردچوبه، یک لیوان شیر و دو قاشق عسل را مخلوط کنید. شب ها قبل از خواب این نوشیدنی را میل کنید.

گل میخک
گل میخک دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است. این گیاه روده ها را پاکسازی کرده و قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. برای مصرف گل میخک می توانید تعدادی از آن را به چای زنجبیل اضافه کنید و اجازه دهید تا دم بکشد. پس از خنک شدن آن را بنوشید و منتظر خواص شگفت انگیز آن در کاهش درد باشید.

 

http://ghalebgraph.ir/Forum/Post/23408

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۰۵
پانیز محمدی

داروی گیاهی بواسیر از دیر باز وجود داشته و مجموعه ای گسترده از گیاهان را تشکیل می دهد. در زمان مصر باستان از برگ های اقاقیا برای درمان این بیماری استفاده می کردند. اما امروزه گیاهان دیگری برای این منظور به کار می رود. در ادامه مثال های بیشتری از این نوع درمان می زنیم:
فندق جادوگر

این گیاه همانند اسم خود جادو و یا بهتر بگوییم معجزه می کند. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد سوزش است که می تواند در رفع سریع علائم بواسیر موثر باشد. به علاوه فندق جادوگر دارای خواص قابضی است و در رفع بیماری موثر خواهد بود.
برای استفاده از این گیاه می توانید عصاره آن را تهیه کرده و پنبه ای را در این عصاره خیس کنید و برای حداقل 10 دقیقه بر روی موضع مورد نظر قرار دهید. تکرار این درمان تا 3 مرتبه در روز منعی ندارد.
روغن درخت چای

حتما با خواص روغن درخت چای آشنایی دارید. این روغن دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که می تواند ناحیه مقعد را از هر میکروبی ضد عفونی نماید.
این روغن به حدی قوی است که نباید از آن به صورت خالص استفاده نمود. بلکه می بایست آن را به نسبت 3 به 1 با روغن زیتون و یا آب مخلوط کنید و سپس از آن استفاده کنید. از این روش می توان تا 3 مرتبه در روز استفاده نمود.
سیر

سیر دارای خواص بیشماری است و می تواند با خواص آنتی بیوتیکی و ضد التهابی خود علائم این بیماری را تسکین دهد. برای این منظور می توانید چند حبه سیر را در آب بجوشانید و مایع حاصل را توسط پنبه بر روی موضع اعمال کنید. این محلول را می توانید برای 10 الی 15 دقیقه بر روی موضع قرار دهید و سپس بشویید. برای درمان نوع داخلی هموروئید می توانید پس از فشردن سیر (برای خارج کردن آب آن) آن را برای یک شب تا صبح به شکل شیاف در رکتوم قرار دهید.
آلوئه ورا

آلوئه ورا درمان گیاهی بواسیر خارجی است. خواص زیبایی و سلامتی گیاه آلوئه ورا بر هیچکس پوشیده نیست. این گیاه مناسب درمان التهاب پوست، سوختگی و انواع لک است. در ضمن خواص ضد التهابی این گیاهی در رفع التهاب و تورم این بیماری نیز موثر است.
برای این منظور می توانید برگ تازه این گیاه را تهیه کرده و ژل آن را خارج کنید و بر روی موضع در ناحیه بواسیر خارجی اعمال کنید. برای درمان نوع داخلی این بیماری می توانید ژل داخل آن را به صورت نوار های کوچک برش زده و در مقعد قرار دهید.
درمان هموروئید با عسل

یکی دیگر از روش های درمان این بیماری استفاده از عسل است. این خوراکی مقوی می تواند تا حدودی به کاهش علائم بیماری کمک کند. برای استفاده از عسل برای زخم بواسیر میتوانید به صورت روزانه آن را بر روی موضع استعمال نمایید.
چای کیسه ای

چای سیاه می تواند به عنوان یک قابض طبیعی برای رگ های آسیب دیده عمل کند. در ضمن چای حاوی آنتی اکسیدان است و در رفع علائم بیماری به خصوص التهاب و تورم آن موثر عمل می کند.
برای این منظور چای کیسه ای را برای چند دقیقه در آب جوش خیس کنید و پس از خنک شدن بر روی موضع قرار دهید. این درمان را می توانید تا سه بار در روز تکرار کرد.
انجیر خشک

مصرف انجیر خشک تاثیر ویژه ای در برطرف کردن یبوست دارد. می توانید از شب قبل 3 الی 4 عدد انجیر خشک را در آب خیس کرده و صبح روز بعد انجیر ها به همراه آب آن میل کنید. این درمان خانگی هموروئید را می توانید روزانه تکرار کنید.
چای سبز

نوشیدن چای سبز با خواص آنتی اکسیدانی می تواند به بهبودی سریع تر کمک کند و استعمال این چای نیز در کاهش تورم و تقویت هضم موثر خواهد بود. برای تاثیر بیشتر می توانید دم کرده برگ های چای سبز را با نصف قاشق عسل و نصف قاشق آبلیمو مخلوط کرده و میل کنید. همچنین می توانید جوشانده آن (بدون عسل و آبلیمو) را بر موضع استعمال نمایید.
نتیجه گیری
واقعیت این است که امکان درمان قطعی بواسیر در خانه با داروهای گیاهی وجود ندارد. زیرا این گیاهان دارویی یا روشهای خانگی در بهترین حالت تنها در رفع علائم بیماری موثر هستند. سیاهرگ آسیب دیده به خصوص در حالتی که دچار تورم شده است به هیچ وجه و با هیچ دارویی به حالت اولیه باز نمی گردد. تنها راهکار برای برطرف کردن این مشکل این است که بافت متورم از پایه قطع شود.

منبع : http://xperian.ir/forum/thread31535.html#post345137

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۵۴
پانیز محمدی

کاهش درد بواسیر با پماد لیدوکائین
دیگر روش کنترل درد بواسیر، مصرف پمادهای ضد درد نظیر پماد لیدوکائین است. این پماد حاوی ترکیباتی است که با انسداد غشاء سلولهای عصبی مانع انتقال پیام های درد میشود و به این ترتیب به سرعت درد بیمار رفع میشود.


این پماد موضعی بعد از حدود 2 – 5 دقیقه اثر می کند و درد رفع میشود. مصرف طولانی مدت داروی بواسیر نیز توصیه نمی شود. حساسیت پوستی، خارش و کهیر از مهمترین عوارض جانبی مصرف این دارو در طولانی مدت هستند.


آنتی هموروئید
یکی دیگر از پمادهای پرکاربرد در درمان بواسیر، پماد آنتی هموروئید است. این پماد حاوی ترکیبات ضد درد و ضد خارش است و می تواند در رفع بیماری به خصوص در مراحل ابتدایی موثر باشد.


از این پماد می توان برای درمان انواع هموروئید استفاده نمود. اما مصرف آن بیش از 7 روز ممنوع است. اگر در طی یک هفته بهبودی حاصل نشد، مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.


مصرف این دارو معمولاً عوارض جانبی به دنبال ندارد و عوارض آن در اثر مصرف طولانی مدت و زیاده روی در مصرف آن ایجاد میشود. این پماد را می توانید 2 – 4 بار در روز مصرف نمود.


حمام سیتز
حمام سیتز یا حمام نشیمن از روش های موثر برای درمان خانگی درد هموروئید و التهاب آن است. در این روش بیمار می بایست 3 تا 4 بار در روز و هر بار برای 10 دقیقه در آب گرم بنشیند. گرما موجب افزایش گردش خون شده و می تواند به کاهش درد کمک کند.


برای این منظور می توانید از یک عدد لگن آب گرم و یا وان استفاده کنید. قبل از مصرف لگن را ضدعفونی کرده و برای افزایش تاثیرگذاری به آب آن نمک اپسوم یا جوش شیرین اضافه کنید.


به یاد داشته باشید این روش تنها درمانی موقتی برای تسکین درد و التهاب و یا روشی کمکی در کنار سایر روشهای درمان است و نمی تواند درمانی قطعی باشد.

منبع : http://xperian.ir/forum/thread31534.html#post345136

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۵۰
پانیز محمدی