وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

بیماری هموروئید با احساس درد شدید و غیرقابل تحمل در مقعد شناخته میشود، به همین جهت بیماران به دنبال راهی برای درمان سریع بواسیر هستند. در ادامه این صفحه به معرفی بهترین روشهای درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید پرداخت شده است.

بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid)، به تورم یا گشاد شدن دیواره سیاهرگ ها در مقعد گفته میشود. در نتیجه ی این بیماری زائده ای گوشتی در مقعد و یا خارج از آن ایجاد میشود، که در حالت اول بواسیر داخلی و در حالت دوم بواسیر خارجی نامیده میشود.

علت این بیماری وارد شدن فشار شدید به مقعد و معمولاً یبوست مزمن است. البته زایمان، بارداری، رابطه جنسی مقعدی و کهولت سن از دیگر علت های این بیماری به شمار می روند.

از علائم این عارضه مقعدی می توانیم به خونریزی، خارش، سوزش، بیرون زدن زائده های گوشتی و از همه مهمتر به درد شدید مقعد اشاره کنیم. این احساس درد شدید و آزار دهنده می تواند دفع مدفوع و یا حتی نشستن را برای بیماران دشوار کند و روال زندگی عادی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

هموروئید داخلی، داخل کانال مقعد یا همان مجرای مدفوع قرار دارد، هنگام دفع، مدفوع به هموروئید فشار وارد کرده و درد شدیدی را ایجاد می کند. حتی در مواردی مدفوع سطح هموروئید را خراش داده و باعث خونریزی میشود. هموروئید خارجی دقیقا روی عضله مقعد ایجاد میشود. این بخش از بدن مملو از اعصاب است، و خیلی طبیعی است که بواسیر خارجی حتی از نوع داخلی نیز درد شدیدتری را ایجاد کند.

ارتباط با پزشک در واتساپ

بیماران می توانند برای پرسش سوالات به این شماره در واتساپ پیام دهند.

۰۹۱۹۷۷۱۵۵۲۷

درمان سریع بواسیر با لیزر

اگر به دنبال راهی برای درمان سریع بواسیر هستند، قطعاً لیزر سریع ترین و قطعی ترین راه درمان این بیماری است. با انجام لیزر تنها در یک جلسه می توانید برای همیشه، بیماری خود را فراموش کنید.

این روش سرپایی را می توانید در کلینیک لیزر و در کمتر از نیم ساعت انجام دهید. بیماران نه تنها حین لیزر درمانی درد و خونریزی ندارد، بلکه می توانند به محض انجام لیزر شاهد تسکین فوری درد باشند.

بهترین راه سریع و قطعی برای رهایی دائمی از درد بواسیر ، لیزر درمانی است.

رزرو نوبت ویزیت

بیماران می توانند برای رزرو نوبت ویزیت تماس بگیرند.

۰۲۱۸۸۸۷۱۰۴۷

مسکن قوی برای درد بواسیر

یک راه فوری تسکین سریع درد مصرف مسکن ها به صورت خوراکی، پماد، دارو و … است. از داروهای خوراکی مسکن بهتر است به دنبال داروهای کدئین دار و یا ایبوپروفن باشید. همچنین یکی از معروف ترین پمادهای تسکین درد این بیماری پماد لیدوکائین است که میتوانید بدون نسخه آن را از داروخانه تهیه نمایید.

توجه داشته باشید، داروهای مصرفی چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی تنها برای چند ساعت کاربرد داشته و به هیچ وجه نمی توانند درمان قطعی این بیماری باشند. در من نباید در مصرف این دارو ها زیاده روی کنید؛ چرا که این امر می تواند عوارض جبران ناپذیر دیگری را به دنبال داشته باشد.

درمان خانگی درد بواسیر

واقعیت این است که، هیچ روشی برای از بین بردن بواسیر در خانه وجود ندارد! اما روش های وجود دارند، که میتوانند موقتاً درد شما را تسکین دهند. شاید این راهکارها تنها برای چند ساعت درد شما را آرام کنند، اما می توانند راهکار خوبی برای درمان فوری درد بواسیر تا قبل از مراجعه به پزشک باشند.

نشستن در آب گرم

گرما میتواند سرعت گردش خون در رگ ها را افزایش دهد و از طرفی دیواره رگ ها را گشاد می کند. این دو مورد باعث میشود، درد بیمار به سرعت تسکین یابد.

برای این منظور یک لگن را از آب گرم پر کنید و برای حداقل ۲۰ دقیقه در آن بنشینید. این کار می تواند در درمان درد بواسیر موثر باشد.

این روش نیز درمانی موقتی است و هیچ تاثیری در از بین رفتن هموروئید نداشته و تنها برای چند دقیقه درد شما را تسکین می دهد.

کمپرس یخ

سرما نیز همانند گرما می تواند در تسکین درد موثر عمل کند. برای این منظور چند تکه یخ را درون کیسه ای پلاستیکی قرار داده و برای چند دقیقه روی موضع درد قرار دهید.

کمپرس سرما نیز نمی تواند درمان قطعی این بیماری باشد، اما برای چند دقیقه درمان شدید را تسکین می دهد.

درمان یبوست

یک راه کاهش درد این است که یبوست خود را درمان کنید. زیرا وقتی مدفوع سخت از مجرای مقعد عبور می کند، فشار بیشتری را به هموروئید وارد کرده و بیمار درد شدیدی را احساس می کند.

برای این منظور باید همواره فیبر را در رژیم غذایی خود قرار دهید. مصرف روزانه حداقل ۳۵ گرم فیبر در طول روز می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند. همچنین نوشیدن ۸ لیوان آب برای نرم شدن مدفوع توصیه میشود.

نتیجه گیری

بیماری بواسیر درد شدید و غیر قابل تحملی را ایجاد می کند. با مصرف مسکن یا نشستن در آب گرم میتوان درد را تا حدودی تخفیف داد. اما در هر حال این درد بعد از گذشت چند ساعت برمی گردد. برای درمان قطعی و فوری این بیماری یک جلسه لیزر درمانی توصیه میشود.

https://medad.io/@drabedian/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D9%88-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۲۰
پانیز محمدی

افرادی که دچار سرگیجه هستند احساس می کنند که خود آنها و یا محیط اطرافشان در حال حرکت هستند. این احساس کاذب همراه با یک احساس چرخش بوده و ممکن است همراه با تهوع و گاهی اوقات استفراغ شدید باشد. علت سرگیجه ممکن است بر اثر اختلال در عضو تعادلی که در گوش داخلی قرار دارد، در عصبی که گوش داخلی را به مغز متصل می کند و یا در قسمت هایی از مغز که مربوط به تعادل بدن می باشد مربوط باشد. به ندرت ممکن است سرگیجه نشانه ای از وجود یک بیماری زمینه ای جدی باشد که نیاز به توجه فوری پزشکی داشته باشد. سرگیجه اغلب به طور ناگهانی ایجاد شده و ممکن است از چند دقیقه تا چند روز به طور متناوب یا مداوم طول بکشد. این وضعیت می تواند خیلی ناراحت کننده بوده و در موارد شدیدتر ممکن است راه رفتن و یا حتی نشستن را غیر ممکن کند. در اکثر موارد، سرگیجه به طور خود به خود از بین می رود و یا اینکه بعد از درمان علت ایجاد کننده ی آن، رفع می گردد.

علت سرگیجه

سرگیجه اغلب همراه با آرتریت ( آرتروز ) گردن می باشد که این حالت در افراد مسن بیشتر دیده می شود. در این وضعیت، هنگامی که سر کج می شود و یا اینکه به این طرف و آن طرف می چرخد، بر روی رگهای خونی که به قسمتی از مغز که مربوط به تعادل بدن می باشد خونرسانی می کنند فشار وارد آورده و باعث بروز سرگیجه می شود.از دیگر علت های سرگیجه، وجود عفونت در قسمت وستیبولر گوش می باشد. این عفونت معمولا به صورت یک عفونت ویروسی دستگاه تنفسی شروع می شود ( مثل سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ) و یا اینکه بر اثر یک عفونت باکتریایی گوش میانی ایجاد می گردد. این نوع سرگیجه معمولا به طور ناگهانی شروع شده و به مدت یک تا دو هفته باقی می ماند.سرگیجه عود کننده ای که همراه با کاهش شنوایی و وزوز گوش باشد ممکن است به خاطر بیماری منی یر ( Meniere ) که یک اختلال گوش میانی می باشد ایجاد شود. همچنین علت سرگیجه ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی مصرف بعضی از آنتی بیوتیک ها، مصرف بیش از حد الکل، علامتی از مسمومیت غذایی یا گرمازدگی باشد.از نادر ترین علت سرگیجه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توموری که عصب ارتباط دهنده گوش داخلی به مغز را گرفتار می کند

سکته مغزی

ضربه به سر

بیماری ام اس

سرگیجه عود کننده ای که همراه با کاهش شنوایی و وزوز گوش باشد ممکن است به خاطر بیماری منی یر ( Meniere ) که یک اختلال گوش میانی می باشد ایجاد شود.

این وضعیت های خطرناک ممکن است علایم دیگری نیز به همراه داشته باشند مانند اختلال در صحبت کردن، اختلال در بینایی و یا ضعف در دست ها و پاها. اگر سرگیجه همراه با چنین علایمی ایجاد شود باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

نحوه درمان سرگیجه

سرگیجه شما ممکن است با بی حرکت دراز کشیدن و پرهیز از انجام حرکات ناگهانی برطرف شود. اگر دچار استفراغ شده اید، هر 10 دقیقه یک بار مقداری آب بنوشید تا بدنتان دچار بی آبی نشود. اگر سرگیجه شما بیش از چند دقیقه طول می کشد و یا اگر چندین بار عود نموده است ، شما باید به پزشک مراجعه نمایید.پزشک ممکن است گوش های شما، حرکات چشمتان و دستگاه عصبی تان را معاینه نماید تا علت بروز سرگیجه را کشف نماید. آزمایشی به نام آزمایش کالریک ( Caloric ) ممکن است برای ارزیابی عملکرد دستگاه وستیبولر گوش انجام شود. یک عکس رادیوگرافی از گردن ممکن است برای بررسی مهره های آن انجام شود. اگر به غیر از سرگیجه، شما دچار وزوز گوش هم هستید ممکن است پزشک برایتان درخواست انجام سی تی اسکن یا ام آر آی ( MRI ) نماید تا وجود تومور را بررسی نماید.پزشک ممکن است برای تسکین سرگیجه داروهایی تجویز نماید. اگر علت سرگیجه بر اثر مصرف یک نوع آنتی بیوتیک ایجاد شده باشد ممکن است آنتی بیوتیک دیگری به جای آن تجویز شود. سایر درمان ها با هدف درمان زمینه ی اصلی علت سرگیجه انجام می گردد. برای مثال، سرگیجه که بر اثر یک عفونت باکتریایی در گوش داخلی ایجاد می شود را می توان با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان نمود.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۱۳
پانیز محمدی

فیستول مقعدی بیماری به شدت دردناک و آزار دهنده ای است. احساس درد شدید در اطراف مقعد، ترشحات عفونی، خونریزی و از همه مهمتر بوی نامطبوع ناشی از ترشحات، باعث شده تا بیمار حس بدی نسبت به خودش داشته باشد. اما نیازی به نگرانی نیست. خوشبختانه بیماری فیستول را می توان برای همیشه درمان کرد.

عده زیادی از بیماران اطلاعات صحیح و کاملی در رابطه با بیماری خود ندارند و یا آن را جوش یا آبسه ای می دانند که خود به خود درمان میشود. همچنین عده ای دیگر نمی دانند برای رفع مشکل خود باید به چه پزشک یا متخصصی مراجعه کنند؟ ما در ادامه به شما خواهیم گفت متخصص یا دکتر فیستول کیست؟

نگاهی اجمالی به بیماری

فیستول مقعد

بیماری فیستول یک مسیر و سوراخ غیرطبیعی تونل مانند است که بین انتهای روده بزرگ (رکتوم) و اطراف مقعد ایجاد میشود. از آنجایی که مقعد مملو از آلودگی است، ایجاد این تونل باعث میشود تا عفونت ها، آلودگی ها و یا حتی مواد زائد از این تونل ها به سطح پوست نفوذ کنند و علت بوی بدی که دائما احساس میکنیم همین ترشحات است.

بهترین راه قطعی برای رهایی از این بیماری لیزر درمانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان فیستول با لیزر بر روی لینک کلیک نمایید.

دلایل ایجاد فیستول

فیستول در ابتدا بصورت جوش یا آبسه عفونی می باشد. چرک یا عفونتی که برای مدتی طولانی در روده وجود دارد، به مرور راه خود را به سمت پوست باز می کند و باعث ایجاد این تونل میشود.

بیماریهای التهابی روده، آبسه های درمان نشده، بیماری مقاربتی از مهمترین علت های این بیماری به شمار می روند.

بر طبق آمار، بیشتر از 50% موارد آبسه، در طی مدتی کوتاه به فیستول تبدیل می شوند.

علائم

تب

درد شدید

قرمزی و التهاب اطراف زخم

مشاهده یک برآمدگی شبیه به سوراخ عمیق

ترشحات عفونی یا خون و آبسه های متعدد

متاسفانه فیستول با دارو، پماد و سایر روشها قابل درمان نیست. تنها راه برای رهایی از این بیماری جراحی است. البته جراحی را می توان به روش سنتی و یا لیزر درمانی انجام دهید. اگر تفاوت این دو روش را نمی دانید، پیشنهاد می کنیم، صفحه مقایسه جراحی سنتی و لیزر فیستول مقعدی را مطالعه کنید.

از مزیت های لیزر میتوانیم به این موارد اشاره کنیم:

لیزر در کمتر از نیم ساعت انجام میشود.

سرپایی است و نیازی به بستری در بیمارستان ندارد.

بدون درد یا خونریزی است.

نسبت به جراحی سنتی دوره نقاهت کوتاه تری دارد.

درمان قطعی است و بدون ایجاد عوارضی مانند عفونت

از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

خطر ابتلا به اختیاری در کنترل مدفوع وجود ندارد.

نیاز به تزریق داروهای مضر بیهوشی نیست.

برای درمان فیستول به چه دکتری مراجعه کنیم؟

قبل از هر چیز باید بگوییم، علائم بیماری فیستول را هرچند خفیف، جدی بگیرید و سریعاً برای درمان اقدام کنید. زیرا هر چقدر بیماری دیرتر درمان شود، عفونت آن گسترش یافته و حتی تعداد مسیر های فیستول هم بیشتر میشود. اگر فیستول درمان نشود چه عوارضی دارد؟

اگر چند روز از شروع علائم بیماری گذشته و این احتمال را می دهید که دچار فیستول هستید، می توانید برای تشخیص قطعی از پزشک عمومی، متخصص داخلی یا متخصص گوارش کمک بگیرید. این پزشکان نمی توانند با دارو بیماری شما درمان کنند. پس اگر تشخیص فیستول بدهند، بیمار را به متخصص جراحی ارجاع می دهند.

برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، به جای اینکه به چند دکتر مراجعه کنید تا در آخر متخصص جراح را به شما پیشنهاد دهند. می توانید از ابتدا از جراح عمومی کمک بگیرید. جراحی می تواند به معاینه، تشخیص و درمان بیماری بپردازد و شما را از عوارض جراحی سنتی آگاه کند.

در جدول زیر به تفکیک پزشکان و تخصصان آنها در تشخیص، معاینه و درمان بیماری اشاره کردیم:

تخصص تشخیص و معاینه درمان

عمومی ✓ ✕

داخلی ✓ ✕

گوارش ✓ ✕

جراح ✓ ✓

پوست ✕

بهترین جراح فیستول چه ویژگی هایی دارد؟

اولین قدم برای درمان این بیماری انتخاب یک پزشک حاذق است. این انتخاب شما ارتباطی مستقیم با نتیجه ی درمان دارد. در مواردی مشاهده شده، فیستول با روشهای غیر اصولی جراحی شده که در نتیجه ی آن بیمار با شکایت از بی اختیاری در کنترل مدفوع، عفونت و یا عود مجدد فیستول به ما مراجعه کرده است.

بر اساس تجربه، به شما پیشنهاد می کنیم، هنگام انتخاب متخصص فیستول نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

پزشکی را انتخاب کنید که در درجه اول تخصص و در درجه دوم تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد. یعنی حتما قبلا به دفعات این بیماری را درمان کرده و نتیجه ی مثبت گرفته است.

اگر این امکان برای شما وجود دارد، از بیمارانی که قبلا توسط این پزشک درمان شده اند، تحقیق کنید.

مطمئن شوید که پزشک بهترین درمان را برای شما انتخاب کرده و به دانش روز در زمینه درمان بیماری ها مسلط است. کار با تجهیزات تخصصی لیزر به این سادگی ها نیست و به تبحر خاصی نیاز دارد.

پزشکی را برای درمان انتخاب کنید، که زمان کافی برای رسیدگی به شما را داشته باشد، اگر قرار باشد، درمان به چند ماه آینده موکول شود، عفونت فیستول در طی این مدت پیشرفت کرده و درمان پیچیده تر خواهد شد. معمولاً بیمارستان ها برای چند ماه آینده وقت جراحی را تعیین می کنند که این موضوع به شدت به ضرر بیمار خواهد بود.

بهتر است درمان لیزری را انتخاب کنید، زیرا برای جراحی سنتی باید چند روز در بیمارستان بستری شوید و درمان با این روش همراه با ریسک بی اختیاری در کنترل مدفوع و عفونت شدید است.

چرا کلینیک دکتر عابدیان را پیشنهاد می کنیم؟

این مجموعه یکی از بهترین کلینیک های لیزر در ایران است که به صورت تخصصی در زمینه درمان بیماریهای نشیمنگاهی مانند فیستول، بواسیر، کیست مویی و شقاق با لیزر فعالیت دارد.

دکتر بیژن عابدیان، پزشک این کلینیک با بیش از 20 سال سابقه در درمان بیماریهای نشیمنگاهی، توانسته هزاران جراحی موفق را در کارنامه کاری خود، به ثبت برساند. از مزایای درمان بیماری فیستول در این مرکز می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

این مرکز مشاوران حرفه ای داشته که می تواند پاسخ گوی تمامی سوالات شما باشند.

این کلینیک از کادری مجرب و کارآزموده تشکیل شده است.

مراجعه به این مرکز تخصصی می تواند در زمینه معاینه، تشخیص و درمان بیماری به شما کمک کند.

نوبت دهی سریع یکی از مزیت های این کلینیک محسوب میشود.

استفاده از تجهیزات روز دنیا برای درمان لیزری از مزیت های ویژه ای مرکز است.

این کلینیک بیش از 10 ها مورد جراحی با لیزر را طی هر روز با موفقیت انجام میدهد.

هزینه درمان فیستول در این مرکز مناسب و مطابق با تعرفه های تعیین شده وزارت بهداشت است.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۰۰ ، ۱۶:۰۱
پانیز محمدی