وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

تفاوت آبسه مقعدی و بواسیر چیست؟

جمعه, ۳ تیر ۱۴۰۱، ۰۸:۵۳ ب.ظ

آبسه مقعد و بواسیر هر دو شرایط نسبتاً شایع مربوط به مقعد هستند. علیرغم شباهت آنها در جایی که ایجاد می شوند، این دو بیماری شباهت کمی با یکدیگر دارند.

با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا علائم شما به دلیل هموروئید می باشد یا به آبسه اشاره دارد. در این مقاله به تفاوت آبسه پری آنال و بیماری هموروئید یا بواسیر می پردازیم.

آبسه مقعدی چیست؟

آبسه مقعدی یا پری آنال شایع ترین نوع آبسه های مقعدی هستند. اصطلاح آنورکتال به مشکلاتی اطلاق می شود که در نزدیکی مقعد یا رکتوم ایجاد می شوند. آبسه مقعدی که به آن آبسه مقعد نیز می گویند، مجموعه های متورم و دردناکی از چرک هستند که در زیر پوست اطراف مقعد جمع می شوند. 

این آبسه ها در صورت عدم درمان می توانند منجر به ناراحتی قابل توجهی شوند و باعث عفونت گسترده شوند. اگر چرک باعث ترکیدن غده مقعدی شود، عفونت می تواند به فضاهای اطراف راست روده و مقعد گسترش یابد.

علائم

اگر چه علائم شایع آبسه مقعدی؛ درد در مقعد ثابت و ضربان دار همراه با تورم باشد ولی درد ممکن است با حرکات روده، سرفه و نشستن شدیدتر شود.

علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یبوست
  • ترشح چرک از رکتوم
  • خستگی، تب، تعریق شبانه و لرز
  • قرمزی، بافت دردناک و سفت شده در ناحیه مقعد
  • حساس شدن پوست و بافت ناحیه آسیب داده

در نوزادان، آبسه اغلب به صورت یک توده متورم، قرمز و حساس در لبه مقعد ظاهر می شود. در نوزادان شیرخوار ممکن است از ناراحتی دمدمی مزاج و تحریک پذیر باشد. به طور معمول به جز نشانه های ذکر شده، علائم دیگری وجود ندارد.

بیماری های رایجی که می توانند با آبسه مقعدی اشتباه گرفته شوند، شامل بواسیر، فیستول و کیست مویی هستند که معمولا به دلیل داشتن ظاهر تقریبا این اشتباه پیش می آید.

آبسه مقعدی و عوارض آن + روش درمان خانگی و جراحی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۰۳
پانیز محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی