وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

علائم سرطان رحم چیست؛ علت، تشخیص و پیشگیری

يكشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸ ب.ظ

گردن رحم قسمت پایین رحم است که به مهبل متصل می شود. سرطان رحم (Womb Cancer) یا گردن رحم یکی از علل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در بین زنان محسوب می شود، اما این بیماری ساده ترین راهکار پیشگیری را نسبت به سایر سرطان ها دارد.

ویروس پاپیلومای انسانی ( ویروس اچ پی وی ) عامل تمام موارد سرطان دهانه رحم است. تحقیقات نشان می دهد که حدود 14 میلیون نفر هر ساله به این ویروس مبتلا می شوند.

اکثر افراد مبتلا به ویروس HPV هرگز علائمی را تجربه نمی کنند و بسیاری از آنها درمان خاصی را انجام نمی دهند، با این حال، در برخی از موارد ویروس می تواند سلول ها را آلوده و باعث مشکلاتی مانند زگیل تناسلی یا سرطان شود.

خوشبختانه با انجام آزمایش های پاپ اسمیر، تزریق واکسن HPV و آزمایش HPV می توان از سرطان دهانه رحم جلوگیری نمود. آشنایی با علائم سرطان دهانه رحم می تواند به تشخیص زودهنگام و درمان سریعتر کمک نماید.

علائم سرطان دهانه رحم

این بیماری در مراحل اولیه به ندرت علائمی را ایجاد می کند. به همین دلیل بسیار مهم است که یک آزمایش پاپ به طور منظم برای اطمینان از تشخیص زودهنگام و درمان زگیل های تناسلی که ضایعات پیش سرطانی می باشند، صورت گیرد. علائم زمانی ظاهر می شوند که سلول های سرطانی به لایه های زیرین گسترش یابد و بافت سرویکس را درگیر کنند. این اتفاق زمانی می افتد که سلولهای پیش سرطانی درمان نشده و به سرطان سرویکس تبدیل شود.

https://hpvdarman.com/articles/%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%ad%d9%85/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی