وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

انواع جای جوش صورت

چهارشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۱۷ ب.ظ

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بر روی صورت یا بدن از جای جوش رنج می برید ابتدا باید نوع جای جوش خود را تشخیص داده و سپس برای درمان آن اقدام کنید. چراکه روش های بسیاری برای درمان جای جوش و آکنه وجود دارد که هرکدام برای نوع خاصی از جای جوش موثر هستند.

جای جوش واگنی

جای جوش واگنی بسیار شبیه به جای آبله مرغان است جای جوش واگنی به صورت دایره‌ای و بیضی شکل مانند دهانه حفره آتشفشان می‌باشد. عمق این نوع زخم و جوش بسته به شدت آن متفاوت است.

ادامه مطلب درمان جای جوش صورت

روش های درمان جای جوش و آکنه (جوش واگنی)

جای جوش چرخشی

جای جوش چرخشی به صورت موجی شکل ایجاد میشود و مرز میان فرورفتگی ها مشخص نخواهد بود و پوست ناهموار است.

جای جوش قندیلی یا مثلثی

جای جوش قندیلی (اسکار آیس پیک) که به آن اسکار مثلثی نیز گفته می‌شود، سوراخ های عمیق، کوچک و باریک هستند که تا لایه درم پوست ادامه دارند. این زخم ها بر اثر ایجاد جوش های عفونی که عمق بسیاری دارند و بافت پوست را تخریب کردند، ایجاد می‌شوند.

سریعترین روش درمان جای جوش و آکنه

هایپرپیگمنتیشن

بسیاری از مواقع هنگامی که جوش ها درمان می‌شوند، لکه‌های تیره ای از خود به جا می گذارند که شبیه به اسکار هستند اما ماهیت زخم و اسکار ندارد. این لکه ها، هایپرپیگمنتیشن نام دارند و در افرادی که دچار آکنه می شوند، بسیار شایع است.

از بین بردن جای هایپرپیگمنتیشن

 چه دلایلی موجب ایجاد جای جوش می‌شود؟

کلاژن ماده ای ضروری برای ترمیم و جوانسازی پوست است که می‌تواند مضر هم باشد.  درصورت بروز جوش و آکنه نباید جوش‌ها را دستکاری کنید، این امر موجب تولید بیشتر کلاژن در آن ناحیه شده و درنهایت لکه‌های قهوه‌ای و قرمز ، اسکار یا  هایپرپیگمنتیشن ظاهر می‌شود. جوش‌ها نوعی ویروس یا باکتری هستند که در صورت دستکاری آن‌ها، در ناحیه اطراف پخش می‌شوند.

چه عواملی موجب بدتر شدن جای جوش می‌شود؟

همانطور که گفته شد، دست زدن به جوش ها موجب بدتر شدن و ایجاد جای جوش می‌شود‌ باورهای غلطی که در جهت درمان جوش وجود دارد نیز موجب تشدید این عارضه خواهد شد مانند:

استفاده از ویتامین E

ویتامین E همانند کلاژن ماده ای ضروری برای سلامت پوست می‌باشد که اگر به صورت نادرست استفاده شود موجب اگزما و حساسیت های پوستی خواهد شد.

قرارگرفتن در زیر نور آفتاب

بسیاری از افراد معتقد هستند که نور و اشعه خورشید در از بین رفتن جای جوش و آکنه موثر است در صورتی که نور خورشید با داشتن اشعه ماوراء بنفش موجب از بین رفتن رنگدانه‌های پوست و زیاد شدن لکه‌های پوست می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۱۴
پانیز محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی