وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

واریس چیست؟ انواع راه های درمان واریس

پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰۱:۳۶ ب.ظ

در این مطلب قصد داریم با معرفی بیماری واریس، انواع آن، علائم و علت های پدید آمدن آن و همچنین معرفی راهکارهای خانگی و درمانی شما را نسبت به این بیماری آگاه سازیم. اگر شما هم دچار این عارضه شده اید با ما در این مطلب همراه باشید.

واریس چیست؟
می دانیم که وظیفه خونرسانی به نقاط مختلف بدن به وسیله رگ ها انجام می شود. هنگامی که رگ ها دچار مشکل شوند یا چرخه انتقال خون به درستی صورت نگیرد، این بیماری پدید می آید. واریس از دسته بیماری هایی است  که بیشتر در بین خانمها رایج می باشد. البته شایان به ذکر است که کودکان و آقایان نیز دچار این عارضه شده و آنها را نیز دچار این بیماری می کنند.

همچنین این گرفتگی عروق در نواحی پاها بیشتر از دیگر نقاط به چشم می خورد. البته واریس نیز مانند دیگر بیماری ها دارای انواع مختلفی بوده و به دسته های مختلف تقسیم می شوند در ادامه انواع آن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

واریس طنابی
واریس های طنابی معمولا از مچ پا تا کشاله رانها به چشم می خورد و ظاهر زشت و درد را به همراه دارند.

واریس متوسط
نوع متوسط  این بیماری معمولا عروق کوچک را درگیر کرده و علائم را به وجود می آورند. هنگامی که دچار واریس های کبود رنگ شدید سریعا نسبت به درمان آن اقدام نمایید چرا که می تواند با پیشرفت سریعی که دارد خطرات جدی را به همراه بیاورد.

واریس شدید
هنگامی که فرد دچار واریس شدید می شود، رگ ها ورم کرده و دچار تغییر رنگ به بنفش یا آبی می شوند. نوع  شدید این بیماری  با علائمی چون درد شدید نواحی درگیر و زخم آن همراه است.

واریس شانه ای
نوع  شانه ای  این بیماری معمولا در ناحیه پشت زانو رخ داده و رگ ها به صورت  تکه ای تغییر رنگ می دهند.

واریس مشبک یا عنکبوتی
واریس عنکبوتی همانطور که از نامش پیداست، به صورت تار عنکبوت و پیچ  در پیچ در نواحی پاها به وجود آمده و معمولا به رنگ قرمز نمایان می شود.

محلی که معمولا واریس عنکبوتی به وجود می آید زیر زانو و خارج رانها می باشد. علاوه بر آن این واریس معمولا مشکل خاصی برای فرد ایجاد نکرده و در بین خانمها رایج تر است.

واریس بارداری
این بیماری نیز در خانمهای بارداری به دلیل عدم تحرک کافی و سنگینی وزن نیز به وجود می آید. تغییرات هورمونی نیز از دیگر عوامل بروز واریس بارداری در بانوان است که معمولا پس از اتمام دوره بارداری از بین می روند.

جهت خواندن علائم واریس کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۱۴
پانیز محمدی

واریس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی