وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

عوارض کیست مویی و ارتباط آن با سرطان پوست

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۴۹ ب.ظ

ژنتیک نیز می تواند اثر گذار باشد. در هر صورت افرادی با اضافه وزن و یا افرادی که نسبت به بهداشت خود بی توجهی می کنند، بیشتر در معرض این عارضه قرار میگیرند. بی توجهی به درمان کیست مویی می تواند عوارض خطرناکی را در پی داشته باشد.

تعدادی از بیماران با علت های مختلف از مراجعه به پزشک کیست مویی خودداری می کنند. این کار می تواند عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد.

عوارض کیست مویی
این بیماری در شروع با علائمی مثل درد، خونریزی، خارش، سوزش، ترشحات، بد بو و آزار دهنده و التهاب خود را نمایان می کند. اما با پیشرفت بیماری، علائم آن نیز تشدید میشود. همچنین بافت بیشتری از بدن تخریب شده و این باعث میشود، موضع بیشتری از بدن هنگام جراحی تخلیه شود.

عوارض کیست مویی معمولاً در صورتی ایجاد می شوند که بیمار مدت طولانی برای درمان اقدام نکند و نسبت به آن بی توجه باشد. در واقع اگر به موقع بیماری را درمان کنید، دچار عوارض آن نمی شوید. برخی از عوارض این بیماری عبارتند از :

درد شدید: گسترش بیماری می تواند وضعیت را وخیم تر نماید. با گسترش عفونت، بافت های اطراف تخریب شده و درد بیماری تشدید میشود.
آبسه : افزایش عفونت در زیر پوست منجر به آبسه می گردد. آبسه باید هرچه سریعتر و قبل از تشکیل فیستول درمان شود.
عفونت خون : عفونت کیست ممکن است به کل بدن گسترش یابد و دیگر اعضای بدن به خصوص خون را درگیر نماید.
سرطان : سرطان به ندرت اتفاق می افتد اما تحقیقات به اثبات رسانده بیماران که مدت طولانی نسبت به درمان این عارضه بی توجه بوده اند. دچار سرطان پوست شده اند. در واقع با گذشت زمان عفونت ساختار سلولهای پوست را تغییر داده و منجر به سرطان می گردد.
پیشگیری از عوارض
بهترین راهکار برای جلوگیری از عوارض کیست مویی این است که هرچه سریع تر بیماری را درمان کنید. در بسیاری از موارد بیماران این عارضه را با یک مشکل ساده مثل جوش اشتباه می گیرند، بنابراین دیرتر برای درمان اقدام می کنند. عده ای دیگر نیز به گمان اینکه کیست به دارو برطرف میشود. اقدام جدی برای درمان انجام نمی دهند.

یک مشکل شایع دیگر که ما در بین بیماران بیشتر مشاهده می کنیم، ترس از جراحی و عوارض آن است. البته در این مورد حق با بیمار است عوارض  و مشکلات مربوط  به جراحی مثل درد، خونریزی و بستری در بیمارستان و نیاز به مرخصی طولانی مدت موجب شده اغلب بیماران از جراحی گریزان باشند.

خوشبختانه امروزه روشهای بهتری جایگزین جراحی سنتی شده اند. بهترین روش درمان کیست مویی با لیزر است. این درمان سرپایی و سریع انجام شده و هیچ یک از مشکلات و عوارض جراحی سنتی مثل درد، خونریزی و نقاهت طولانی مدت را ندارد. برای اطلاع بیشتر در این مورد صفحه درمان کیست مویی را مطالعه کنید.

عوارض درمان نکردن کیست مویی و سرطان 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۹
پانیز محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی