وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

 

امروزه عادت های بد غذایی سبب بروز بیماری های سختی در انسان ها شده است که هنوز هم به صورت کاملا دقیق نمی توان در مورد منشا آنها اظهار نظر کرد، اما مسئله اصلی درمان است. مواردی که میتوان آنها را با درمان های خانگی برطرف کرد و بیماری هایی که چند سطح دارند، یعنی در وضعیت حاد شما نیاز به جراحی و... خواهید داشت.

شاید در رابطه با بواسیر یا به انگلیسی هموروئید شنیده باشید، بیماری که این روز ها به شدت در میان اقشار مختلف جامعه حتی جوانان شایع شده است. در حال حاضر سن ابتلا به این بیماری به زیر بیست سال نیز رسیده است. مسئله این است که بیماری هایی که از این گونه هستند سبب بروز مشکلات حاد می شوند.

در واقع عملکرد روده باید به خوبی بررسی شود؛ از تست های تنفسی و همینطور انواع آزمایشی های مدفوع برای درمان امراض مربوط به روده استفاده می شود. متاسفانه درمان بیشتر این بیماری ها مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

علل ایجاد بواسیر

می توان گفت که بیش از هفتاد و پنج درصد مردم در طول زندگی شان حداقل یک بار این مشکل را تجربه می کنند، انسداد روده و عدم استفاده از انواع فیبر های غذایی سبب اختلال در عملکرد اعضای حیاتی بدن می شود. بواسیر می تواند هم داخلی و هم خارجی باشد؛ موضوع این است که بسیاری از افراد گاهی دچار خارش شدید در ناحیه مقعد می شوند و این را در دراز مدت میتوان یکی از نشانه های درگیر شدن فرد بواسیر دانست.

فشار وارده بر مقعد در حین دفع مدفوع یکی از عوامل اصلی بروز بواسیر است، اگر مدت زمان آن بیش از پنج دقیقه باشد احتمالا در آینده خیلی زود با این مشکل مواجه خواهید شد، علت بعدی یبوست به علت کمبود مصرف آب و فیبر است.

بسیاری از ما در طول روز بار ها به سراغ لیوان می رویم و آب مصرف می کنیم، به همین اندازه که برای ما یک امر بدیهی و آسان است. بسیاری امکان نوشیدن آب ندارند.

یعنی این می تواند نشان یک نقص در عملکرد بدن انسان باشد، ما در طول روز به چند لیتر آب نیاز داریم.

علائم هموروئید در افراد مختلف

چاقی بیش از حد نیز یکی دیگر از دلایل مبتلا شدن به این بیماری است، بیماری که امروزه در مورد آن زیاد می شنویم، زیاد مشاهده اش می کنیم و حتی وقتی در حال خواندن متن هستیم هم نمی خواهیم این موضوع را قبول کنیم. چاقی و وزن بالا می تواند فشار وارده بر بخش پایینی بدن و کانال مقعد وارد کند، در این حالت رگ های خونی تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه فرد در هنگام دفع مدفوع دچار خونریزی می شود که نشان از یک مشکل حاد در بدن است.

اصلی ترین دلیل این بیماری برنامه غذایی نامنظم و فاقد فیبر است. درد و ناراحتی در ناحیه مقعد به همراه تورم، توده و برآمدگی های دردناک و حساس، خونریزی بدون درد از جمله مواردی هستند که در مورد ابتلا به این عارضه هشدار می دهند.

https://backority.ir/images/371632.jpg

در ادامه بیشتر در مورد درمان این بیماری به شما عزیزان توضیح می دهیم.

راه های درمان سریع هموروئید

در ادامه تعدادی از روش های پزشکی، گیاهی و خانگی جهت بهبود و درمان بیماری را بررسی می کنیم. ولی در صورت امکان حتما به پزشک خود مراجعه نمایید تا بهترین روش به شما پیشنهاد گردد. 

معمولا روش های خانگی برای زمانی مناسب است که بیماری تازه شروع شده باشد و به نقطه بحرانی نرسیده باشد. بطور کلی راه های درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر یا هموروئید دیگر مانند گذشته ترسناک و دردآور نیست.

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه جادویی با خاصیت های درمانی بیشمار است و احتمالا می دانید که برای رهایی از انواع مشکلات پوستی و خشکی موی سر استفاده می شود. برخی از افراد نسبت به این گیاه حساسیت دارند در هنگام استفاده از آن با علائمی مثل خارش روبرو می شوند در نتیجه این مسئله را پیش از هر کاری باید چک کنید. ژل های آلوئه ورا در داروخانه ها و عطاری ها به صورت طبیعی و ارگانیک در دسترس هستند؛ می توان به صورت موضعی از این مواد استفاده کرد که عملکرد شگفت انگیزی دارد.

وان آب گرم با نمک مخصوص اپسوم در واقع ایده بعدی است که ممکن خواهد بود برای شما سخت و پردردسر باشد اما باید بدانید که از باقی موارد نتایج به مراتب مشهود تری دارد و حتی گاهی توسط پزشکان نیز به شما پیشنهاد می شود. بخصوص این که اگر از عمل های جراحی ترس دارید و یا این که هموروئید بیش از حد غیرعادی نیست. خوش خیم بودن آن می تواند نشانه خوبی برای درمان از این روش باشد.

درمان هموروئید با لیزر

یکی دیگر از روش های درمان بواسیر لیزر درمانی است، این تکنیک توسط اشعه مادون قرمز یا همان IRC انجام شده و در نهایت ممکن است با توجه به حاد بودن نیاز به تکرار داشته باشد. برای انجام این درمان نیازی به بیهوشی های سخت برای درمان به روش عمل جراحی نیست و شما می توانید بدون درد خود را از این بیماری سخت خلاص کنید. به همراه این که لیزر بواسیر دردناک نیست.

نیاز به بستری نخواهد داشت و در صورت لیزر فرد در همان روز می تواند به زندگی خود به صورت عادی ادامه دهد؛ همینطور پس از از لیزر کمترین آسیب و اختلال در اطراف توده ایجاد می شود و زخم حاصل از آن نیز نسبت به عمل جراحی در کم ترین زمان ممکن درمان خواهد شد.

پماد آنتی هموروئید

روش بعدی استفاده از پماد های دارای هیدروکورتیزون است که در داروخانه ها حتی بدون نسخه نیز عرضه می شوند و روند درمان شما را سریع تر خواهند کرد؛ پیشنهاد ما این است که از این مواد به صورت مکمل در کنار دیگر روش های درمانی استفاده کنید که نتایج شگفت انگیزی می گیرید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد در مواردی که هنوز بواسیر یا هموروئید حاد نشده است، می تواند درمانی موقتی باشد. این کار را باید به صورت دوره ای برای مدت های طولانی انجام داد و در نهایت مسئله مهم این است که هر بار به مدت پانزده دقیقه این عمل را به فشرده ترین شکل ممکن تکرار کنید. به هیچ عنوان یک تکه یخ منجمد را مستقیم بر روی پوست قرار ندهید؛https://backority.ir/images/96933.jpg

ملین ها و خوراکی های فیبردار

نرم کننده های مدفوع نیز امروزه در بازار دارو و درمان موجود هستند که می توان به منظور کاهش یبوست و نرم کردن مدفوع از آنها استفاده نمود. همچنین مصرف خوراکی های حاوی فیبر مانند انواع سبزیجات، حبوبات و … جهت جلوگیری از یبوست موثر است.

عمل جراحی بواسیر

کابوس بسیاری از افراد عمل جراحی بواسیر است. البته که حق هم دارند، بواسیر بیماری دردناکی است و قطعا موضعی که قرار است عمل جراحی روی آن انجام شود نیز به مراتب دردناک است. پس از انجام عمل جراحی بواسیر فرد باید به توصیه های پزشک عمل کرده و مراقبت های ویژه ای را انجام دهد؛ رژیم غذایی باید به سوپ تغییر کرده، مراقبت از زخم با آنتی بیوتیک ها در صورت لزوم و تایید پزشک انجام شود.

نشستن در آب گرم

حمام با آب گرم نیز معمولا توسط پزشک جراح به فرد توصیه خواهد شد که نتیجه و اثر گذاری خوبی خواهد داشت و هم باعث افزایش گردش خون در ناحیه دچار التهاب می شود. این درمان به بهبود درد و التهاب کمک می کند.



منبع : /https://www.asemooni.com/486146/darmanlase

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۸
پانیز محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی