وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

مراحل سرطان سینه

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶ ق.ظ


مراحل تمام سرطان‌های پستان بر اساس نتایج بیوپسی، آزمایش‌های خون و اسکن تصویری تعیین می‌شود. تعیین مرحله می‌تواند به شما و تیم پزشکی‌تان کمک کند تا در مورد درمان مناسب تصمیم‌ گیری کنید و شانس زنده ماندن‌تان را تخمین بزنید.

مرحله 4 سرطان سینه :

در این مرحله سرطان به تمام نقاط اطراف از جمله  استخوان‌ها، کبد، مغز و ریه‌ها نفوذ کرده و آن را درگیر نموده است در این مرحله سرطان متاستاتیک نامیده شده و غیر قابل درمان است، تنها می توان با برخی از راهکار عمر بیمار را افزایش داد.

مرحله 3 سرطان سینه :

در این مرحله سرطان پیشرفته شده ولی تنها گره های لنفاوی را درگیر نموده و به قسمت ها دیگر گسترش نیافته است.این مرحله بر اساس اندازه‌ی تومورها و تعداد و میزان گره‌‌های لنفاوی درگیر به سه دسته‌ی ۳A، ۳B و ۳C تقسیم می‌شود.

مرحله 2 سرطان سینه :

سرطان در حال پیشرفت است اما تنها پستان و گره های لنفاوی را درگیر نموده،این مرحله بر اساس بزرگی تومور و این‌که آیا به غدد لنفاوی اطراف گسترش یافته‌است یا خیر دارای دو دسته‌ی ۲A و ۲B است.

مرحله 1 سرطان سینه :

این مرحله سرطان تهاجمی است و اما تنها بافت سینه را درگیر نموده و به بافت های اطراف حمله نمی کند.بر این اساس است که آیا شواهدی از خوشه‌های کوچک سلول‌های سرطان پستان در گره‌های لنفاوی مجاور وجود دارد یا خیر، دارای دو دسته ۱A و ۱B است.

مرحله 0 سرطان سینه :

این مرحله پیش از سرطان یا کارسینومای داکتال درجا (DCIS) غیر تهاجمی نامیده می شود.مرحله‌ی ۰ شامل سلول‌های غیر طبیعی است که از مجاری شیر یا لوبول‌ها به بافت پستان گسترش نیافته‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۷
پانیز محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی