وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

پنکیک و رژلب طبیعی

چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۶ ب.ظ


بسیار مواد آرایشی پر طرفدار حاوی مقادیر زیادی از مواد شیمیایی هستند که مصرف روزانه مکرر آنها موجب آسیب به پوست می شود، از همین روی به شما توصیه می کنیم از پنکک های طبیعی که با کمترین هزینه در منزل قابل ساخت هستند، استفاده کنید.به علاوه رژ لب های موجود در بازار همگی دارای مقادیر از سرب هستند که این مورد ضرر بسیاری را برای بدن به همراه دارد.

طرز تهیه پنکیک

برای این منظور باید از آرد برنج استفاده کنید، مقداری آرد برنج را در تابه ای ریخته و روی شعله ی ملایم قرار دهید تا گرم شود، در این حین برای هم زدن آن بهتر است از قاشق چوبی استفاده نمایید، تا تغییر رنگ دادن پودر و رسیدن به رنگ دلخواه خود آرد برنج مداوم روی شعله باقی بماند ، پس از رسیدن به رنگ مورد نظر زیر شعله گاز را خاموش نموده و اجازه دهید خنک شود، پنکیک طبیعی شما برای استفاده آماده است.

توصیه می کنیم پودر را در ظرف در بسته نگهداری کرده و قبل از استفاده از آن از روغن طبیعی بر روی پوست خود استفاده نمایید.به علاوه ترکیب آرد برنج با پماد زینک اکسید به عنوان ضدآفتاب طبیعی کاربرد دارد.

طرز تهیه رژلب

همانطور که گفتیم برخی از رژلب ها حاوی سرب هستند که ماده بسیار خطرناکی برای سلامتی است پس بهتر است در خانه رژلب تهیه کنید تا از آسیب های پوستی در امان باشید . در ادامه دستور تهیه یک نرم کننده لب طبیعی را آموزش می دهیم ،دستورات اولیه زیر را انجام دهید.

در یک ظرف شیشه ای مناسب که در اثر حرارت آسیب نمی بیند ، مقدار کمی موم زنبور عسل بریزید . سپس این ظرف حاوی موم را بر روی حرارت   و یا ماکروویو قرار دهید . موم را با شعله کم ذوب کنید و مرتب هم بزنید اگر برای ذوب شدن موم از ماکروویو استفاده می کنید به فاصله هر 30 ثانیه یکبار آن را در آورده و هم بزنید .

اکنون یک چغندر را بشویید و پوستش را بگیرید سپس آب چغندر را بگیرید و در ظرف شیشه ای بریزید . هنگامی که موم ذوب شد کمی آب چغندر به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا به رنگ مورد نظرتان نزدیک شود و سپس زیر گاز را خاموش کنید و بگذارید رژلب خانگیتان سرد شود ، اکنون می توانید از این رژ دست ساز و طبیعی استفاده نمایید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۱
پانیز محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی