وبلاگ عینک آفتابی

پیوندها

بیان می کند همان طور که در قسمت قبل هم به آن اشاره کردیم در دنیای پزشکی برای درمان زگیل تناسلی روش های درمانی زیادی پیشنهاد شده است. این روش ها جزء روش های درمانی نوین و قطعی به حساب می آیند و امروزه با اولویت بالاتری در کنار سایر روش های قدیمی تر درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرند.

زگیل مقعد، تناسلی و واژن بیماری شایعی است که شاید در طول تاریخ طب و پزشکی برای آن درمان های متعددی از سوی اطبا پیشنهاد شده است ولی روش های قدیمی و سنتی همیشه در کمرنگ کردن علائم و نشانه ها نقش داشته اند و ثابت شده است که این روش ها برای درمان قطعی موثر نیستند و توانایی لازم در درمان قطعی بیماری ها را ندارند.

در روش های پزشکی و درمان نوین این بیماری با دو رویکرد به قضیه نگاه می کنند:

  • ریشه کن کردن و از بین بردن کامل زگیل تناسلی، زگیل واژن و زگیل مقعد
  • جلوگیری از بازگشت و عود مجدد این عارضه

به همین دلیل توصیه می شود که اگر فردی به زگیل تناسلی ، واژن و مقعد مبتلا شده است برای درمان آنها به پزشک متخصص مراجعه کند و درمان زگیل های خود را به صورت اصولی و با روش صحیح آغاز نماید.

در حال حاضر لیزر درمانی جزء بهترین و پرکاربردترین روش های درمان پزشکی و نوین انواع زائده ها شناخته می شوند.

کرایوتراپی

کرایوتراپی که در علم طب با نام هایی مانند سرما درمانی، فریز کردن و منجمد کردن شناخته می شود یکی از روش های درمان زگیل تناسلی، واژن و مقعد می باشد. این روش که قدمتی بیش از هزاران سال دارد برای اولین بار در زمان سقراط مورد توجه قرار گرفت و ابوعلی سینا هم برای درمان بسیاری از مشکلات از این روش استفاده کرده است.

در روش کرایوتراپی به وسیله ی نیتروژن مایع زگیل های تناسلی و بافت های آسیب دیده را هدف قرار می دهند. بدین ترتیب زائده های ایجاد شده در دمای بسیار پایینی قرار می گیرند و بافت آنها در اثر سرمای شدید منجمد شده و از بین می رود.

روش کرایوتراپی کاملا بی خطر و بدون درد وخونریزی است ولی برای انجام آن با توجه به تعداد و اندازه ی زگیل های ایجاد شده در ناحیه تناسلی، واژن و مقعد ممکن است که بیمار به چندین جلسه ی درمانی نیاز داشته باشد. همچنین امکان بازگشت مجدد و عود بیماری در این روش وجود دارد.

منبع خبر: chikav.ir

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی